کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۱۳:۵۱:۰۵
کد خبر: ۲۸۷۴۹۵
کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس
جوان فریبکار در نقش مدیر شرکت ساختمان سازی دست به کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی زد. این جوان که قصد داشت طمعه های دیگری را هدف قرار دهد سوار برخودروی لوکسش از سوی ماموران دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث برنا، آذر ماه سال گذشته پرونده های کلاهبرداری زیادی در دادسرای ناحیه 4 تهران تشکیل شد و همین کافی بود تا بازپرس شعبه 13 ، تیمی از ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران را برای ردیابی عامل این کلاهبرداری وارد عمل شوند.

کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی پی بردند تعداد زیادی با مراجعه به شرکت خصوصی در برج تجاری هروی و پس از تنظیم قرارداد پیش خرید واحد های مسکونی اقدام به پرداخت پول های میلیونی به حساب شرکت متوجه شدند این پروژه متوقف و دفتر شرکت تعطیل شده است.

یکی از طمعه های این شرکت خصوصی به ماموران گفت: چندی پیش در محدوده پاسداران به دنبال خرید خانه بودم که از طریق یکی از بنگاه های املاک پی بردند که مردی به نام مهدی اقدام به پیش فروش تعداد زیادی  خانه کرده است و با مراجعه به آنجا و تنظیم قرارداد در دفتر مهدی ، مبلغ 670 میلیون تومان به حساب مدیر شرکت واریز کردم و قرار شد تا یکسال دیگر واحد مسکونی تحویل داده شود.

وی افزود: بعد از چند هفته وفتی برای پیگیری به محل پروژه ساختمانی رفتم متوجه شدم که هیچ پیشرفتی در ساخت وساز صورت نگرفته به همین علت به دفتر شرکت رفتم و دیدم که دفتر تعطیل شده و زمانیکه افراد دیگر را آنجا دیدم تازه متوجه شدم که همگی در دام فریبکاری این مرد گرفتار شده ایم.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات پی بردندکه همه طمعه های این کلاهبردار حرفه ای از طرف بنگاه های املاک با مهدی آشنا شده اند و همین کافی بود تا تجسس ها برای شناسایی عامل این فریبکاری ها در بنگاه های املاک کلید زده شود.

در کاوش های پلیسی مشخص شد که مهدی با مراجعه به بنگاه های املاک در محدوده پاسداران خود را به عنوان سازنده واحدهای مسکونی معرفی کرده و در ادامه با اقدامات فریبکارانه خود طرح دوستی با مدیران بنگاه ریخته و پس از اعتماد سازی از آنها خواسته تا کسانی که به دنبال خرید خانه هستند به دفتر وی معرفی کنند.

بدین ترتیب کارآگاهان با تجسس های پلسی موفق شدند مخفیگاه مهدی 45 ساله را شناسایی کردند و در اردیبهشت ماه سال جاری وی را که قصد داشت سوار بر خودروی گرانقیمتش ا زخانه اش خارج شود در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شد.

بنا به این گزارش ، سرهنگ پاسدار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به ارزش مالی پرونده گفت : با شناسایی دهها مالباخته و بررسی اسناد و مدارک بدست آمده از شکات و همچنین متهم پرونده ، ارزش مالی پرونده تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان برآورد گردیده که با توجه به اعترافات جدید متهم در خصوص ارتکاب جرایم مشابه در دیگر مناطق تهران بویژه در مناطق پیروزی ، بزرگراه محلاتی و ازگل ، احتمال افزایش ارزش پرونده همچنان وجود دارد ؛ لذا با صدور قرار قانونی لازم از سوی مقام محترم قضایی ، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز