کارشناس ارشد ستاد ملی کنترل و مبارزه با دخانیات:

مصرف روزانه قلیان در سال های ۸۸ تا ۹۰ روند افزایشی داشته است

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۱۴:۲۹:۱۰
کد خبر: ۲۸۷۷۹۰
مصرف روزانه قلیان در سال های ۸۸ تا ۹۰ روند افزایشی داشته است
کارشناس ارشد ستاد ملی کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: مصرف روزانه قلیان در سال های 88 تا 90 روند افزایشی داشته است بطوریکه مصرف قلیان به 2 برابر رسیده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا؛ مهندس بهزاد ولی زاده در نشست خبری هفته بدون دخانیات با بیان این که در سال 90 مصرف روزانه سیگار در سنین بالای 15 سال حدود 10.5 درصد بوده است، گفت: از این میزان، میزان مصرف روزانه سیگار در مردان 22 درصد و در زنان زیر 1 درصد بوده است.

کارشناس ارشد ستاد ملی کنترل و مبارزه با دخانیات میزان مصرف کلی سیگار در جمعیت 15 تا 64 سال را 12 درصد عنوان کرد و افزود: میزان مصرف روزانه پیپ و قلیان در جمعیت 15 تا 64 سال 14.9 درصد است و مصرف روزانه این مواد 12.5 درصد است.

وی با اشاره به این که بین سالهای 85 تا 90 روند ثابتی در مصرف سیگار در به غیر از گروه سنی 25 تا 35 داشته ایم، افزود: مصرف روزانه قلیان در سال های 88 تا 90 یک روند افزایشی داشته است بطوریکه مصرف قلیان به 2 برابر رسیده است.

ولی زاده ادامه داد: مصرف روزانه قلیان حدود 3.5 درصد است که در آقایان 4.3 درصد و در زنان 2.3 درصد است.

کارشناس ارشد دبیرخانه کشوری ستاد ملی کنترل دخانیات با بیان این که 3 درصد افراد 13 تا 15 سال براساس آخرین آمار در سال 86  سیگار مصرف می کنند، افزود: گفت: 26 درصد این گروه سنی مصرف کننده سایر مواد دخانی هستند که نسبت به سال 85 این آمار بیش از 2 برابر شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز