تاکید بر توسعه گمرکات رسمی در مرزهای شرقی زیربنای مبارزه با قاچاق مواد مخدر

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۱:۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۰۲۹
تاکید بر توسعه گمرکات رسمی در مرزهای شرقی زیربنای مبارزه با قاچاق مواد مخدر
نماینده مردم سراوان با بیان اینکه کمک به معیشت مرزنشینان از راهکارهای اساسی جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، خواستار توسعه گمرکات رسمی در مرزهای شرقی جهت تحقق این موضوع شد.

به گزارش گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا، هدایت الله میرمرادزهی با بیان این مطلب افزود:‌  آسیب‌های ناشی از مواد مخدر واعتیاد در جامعه بسیار زیاد بوده و مشکلات عدیده‌ای برای کشور ویژه جوانان به همراه دارد. سالانه تعداد زیادی نیز بر اساس آمار پزشکی قانون به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.


وی با بیان اینکه سراوان و مرزهای شرقی بیش از سایر نقاط کشور درگیر مساله مواد مخدر است، افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد بسیار مناسبی به شمار می رود که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است. مسئولین در نقاط مرزی تاکنون مبارزات زیادی در رابطه با مواد مخدر و قاچاق آن داشته‌اند و سالانه تعدادی از مرزبانان در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند ولی علیرغم این مسائل هنوز شاهد قاچاق مواد مخدر در کشور هستیم و این مساله موید آن بوده که تنها با برخورد سلبی با اشرار و سوداگران مرگ نمی‌توان بر معضل قاچاق مواد مخدر فائق آمد.


نماینده مردم سراوان، سیب سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت صادرات و واردات همچنین رونق اقتصادی در مرزهای شرقی تصریح کرد:کمک به معیشت مرزنشینان از جمله راهکارهای اساسی جهت مبارزه با مواد مخدر است. این موضوع در اقتصاد کشور تاثیرگذار است و از زیربناهای مبارزه با مواد به شمار می‌رود.


میر مرادزهی با اشاره به توسعه گمرکات رسمی در مرزهای شرقی گفت: مناطق ویژه اقتصادی باید در مرزها راه اندازی شود تا مرزنشینان برای امرار معاش با مشکل مواجه نشوند. چراکه برخی از ناآگاهی و ناچاری مجبور به تامین معاش خانواده از طریق قاچاق کالا و مواد مخدر هستند.


وی با بیان اینکه تشدید مجازات‌ها راهکار مبارزه با مواد مخدر نیست، افزود: مجازات به تنهایی در پیشگیری از اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر و قاچاق موثر نیست باید ریشه های اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را شناسایی و جهت رفع آن اقدام کنیم. همچنین دور از هرگونه شعار لازم است همه مردم و مسئولان به عرصه عمل وارد شده و برای مبارزه با بلیه شوم اعتیاد همکاری کنند.


نماینده مردم سراوان، سیب سوران و مهرستان اشتغال را مهمترین عامل بازدارنده از اعتیاد، قاچاق و فروش مواد مخدر عنوان داشت و بر گسترش ارائه آموزش‌های پیشگرانه تاکید کرد.


میر مرادزهی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی جهت مبارزه با مواد مخدر و ارائه آموزش‌های پیشگرانه باید در مرزهای شرقی تقویت شود و امکانات آموزشی و فرهنگی نیز در شهرهای مرزی فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز