دیناروند عنوان کرد:

ضرورت وجود برنامه جامع برای مدیریت محتوای اخبار شبکه های اجتماعی

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۵:۰۵:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۱۳۴
معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو بر ضرورت بالا بردن سطح اعتماد مردم به حوزه سلامت به منظور کمرنگ شدن میزان تاثیر شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی تاکید کرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا،  دکتر رسول دیناروند در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سازمان غذا و دارو را مجموعه ای تقریبا رسانه ای بیان کرد و گفت: این سازمان به دلیل نوع فعالیتهایش در زمینه های غذا و دارو و ارتباط مستقیم این حوزه با سلامت مردم تقریبا رسانه ای است.

رییس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به وجود رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی، افزود: متاسفانه در برخی موارد ما شاهد شایعاتی در خصوص ایمنی غذا و سلامت آن از سوی شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی هستیم و این مسئله نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز وجود دارد.

دکتر دیناروند انتشار برخی مطالب مبنی بر سلامت و ایمنی غذا را به حق و درست دانست و گفت: اما برخی از مطالب مطرح شده در این زمینه در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی کذب و به ناحق است و با هدف لطمه زدن به اعتماد و اطمینان مردم به حوزه سلامت کشور مطرح می شود.

وی با اشاره به این که تشخیص صحت و سقم مطالب در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی دشوار است، گفت: وجود برنامه جامع و دقیقی به منظور مدیریت این شبکه ها امری ضروری و لازم است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه، بر ضرورت بالا بردن سطح اعتماد مردم به حوزه سلامت به منظور کمرنگ شدن میزان تاثیر شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی تاکید کرد و گفت: رفتار مسئولین حوزه سلامت باید مورد وثوق مردم باشد تا بتواند اعتماد عمومی مردم را جلب کند.

دکتر دیناروند همچنین، بر لزوم افکارسنجی مردم به منظور اندازه گیری سطح اعتماد آنها به حوزه سلامت تاکید کرد.

ضرورت ایجاد تعادل میان سطح توقعات مردم و اعتبارات دولت

رییس سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از وظایف وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حوزه دارو را افزایش میزان دسترسی مردم به دارو، ایجاد اطمینان از کیفیت و اثر بخشی داروهای تولید داخل و کاهش هزینه های دارو و ایجادد تعادل میان اینها بیان کرد.

به گفته دکتر دیناروند، لازم است بین سطح توقعات مردم، نیازهایشان و اعتبارات موجود تعادل برقرار شود.

دکتر دیناروند افزود: زمانی که اعتبارات کشور کم است، باید اولویت ها به سمتی رود که بیشترین نیاز در آن حوزه است تا بتوانیم پاسخگوی رفع نیازها باشیم.

وی در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج، افزود: خوشبختانه در این بخش رسیدگی های بیشتری نسبت به گذشته به منظور رفع نیازهای این بیماران انجام شد.

دکتر دیناروند بابیان این که حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال 93 به حوزه بیماران صعب العلاج اختصاص داده شد، که میزان این اعتبار در سال 94 حدود 10 درصد کاهش یافته است، افزود: با این وجود باز هم توانستیم در سال 94 پاسخگوی رفع نیازهای این بیماران باشیم.

دکتر دیناروند در ادامه، ضمن اشاره به کاهش واردات دارو و عبور ایران از تولید داروهای معمولی ژنریک به سمت تولید داروهای بیماریهای صعب العلاج، افزود: طبق گزارشات پیش بینی شده است که این روند در سال های آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت عدم تجویز داروهای خارجی از سوی پزشکان، تصریح کرد: در برخی موارد نیازی به تجویز داروی خارجی نیست چرا که مشابه همان دارو در داخل تولید شده و پزشکان به منظور کاهش هزینه های درمان برای بیمار لازم است داروی ایرانی تجویز کنند.

دکتر دیناروند با بیان این که فهرست دارویی از سوی سازمان جهانی بهداشت برای کشورها 400 قلم است، گفت: این در حالی است که فهرست دارویی تعریف شده در کشور ما 1200 قلم می باشد.

به گفته وی، بالا بودن فهرست دارویی در کشور ایران باعث می شود تا حق انتخاب پزشک و بیمار بیشتر شود.

دکتر دیناروند بر ضرورت کاهش هزینه های فراتر از توان دولت و ایجاد دسترسی مناسب بیماران به داروهای موثر تاکید کرد و گفت: همچنین لازم است در حوزه دارو میزان پرداختی مردم کاهش یابد.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه، نقش رسانه ها در اولویت بندی نیازهای جامعه و ایجاد هماهنگی میان سطح توقعات و توانمندی های کشور را بسیار موثر دانست و گفت: رسانه ها می توانند اولویت ها را هدایت کنند.

وی در پایان بر ضرورت تدوین استراتژی های اطلاع رسانی برای آینده تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز