احمدعلی کیخا:

سال گذشته تنها ۹۰ میلیارد تومان به محیط زیست طبیعی اختصاص داده شد

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۶:۰۵:۳۶
کد خبر: ۲۸۸۱۴۹
سال گذشته تنها ۹۰ میلیارد تومان به محیط زیست طبیعی اختصاص داده شد
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:در سال گذشته تنها ۹۰ میلیارد تومان در حوزه محیط زیست طبیعی کنار گذاشته شد و از این میزان تنها ۳۳ درصد آن تخصیص داده شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، احمدعلی کیخا ظهر امروز در جلسه مدیران کل حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حفاظت از محیط زیست، حجت شرعی ما به شمار می‌رود، اظهار داشت: تمامی متخصصان داخلی و خارجی بر مطلوب نبودن وضعیت محیط زیست کشور هشدار داده‌اند. البته بحران زیست محیطی تنها مختص کشور ما نبوده و در تمام دنیا وجود دارد و و راهکار آن را نیز باید در خود طبیعت جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور بیان کرد: در این برنامه برای توسعه حوزه زیست محیطی وقت گذاشته شده و نزدیک به 30 حکم آماده شده، که چارچوب حفظ محیط زیست در آن مشخص می‌شود.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: باید دفاتر تخصصی، با مدیران کل جلسه داشته باشند تا به فهم مشترک رسیده و به برنامه عملیاتی و قابل اندازه‌گیری و اجرا برسیم.

کیخا ،سازمان حفاظت محیط زیست را مرجع تشخیص تخریب و آلودگی‌های غیر قابل جبران دانست و خاطرنشان کرد: طبیعت‌گردی راه نجات مناطق زیست محیطی بوده، اما نباید به این بهانه هر اقدام دیگری مانند ساخت و ساز انجام شود. برای دفاع از عرصه‌های کشور اصل 5 قانون اساسی کافی بوده، هیچ کدام از ما اجازه صدور مجوزی که نتیجه آن تخریب غیر قابل جبران باشد را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه نباید عرصه‌های طبیعی را مورد تاخت و تاز قرار دهیم، گفت: ما تمام زاینده‌رود، از سرچشمه تا گاوخونی را زنده می‌خواهیم، نه فقط قسمتی را که از شهر اصفهان می‌گذرد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه نباید حتی یک متر‌مربع از جنگل تخریب شود، اظهار داشت: امسال، سال خشکسالی پیش‌بینی شده و احتمال وقوع آتش‌سوزی بیش از گذشته هست که به زودی ضوابط و دستور‌العمل این موضوع مشخص می‌شود.

وی با اظهار تأسف از وضعیت اسفناک خشکسالی افزود: سال گذشته 90 میلیارد تومان در حوزه محیط زیست طبیعی کنار گذاشته شده که معادل اعتبار ساخت یک سد هم نبوده، و از این میزان 33 درصد آن تخصیص داده شده که باید سهم اعتبارات محیط زیستی کشور توسعه یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز