با اجرای برنامه تعهدحرفه ای؛

طرح اعطای نشان اخلاق برتر به کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران کلید خورد

۱۳۹۴/۰۳/۰۶ - ۱۰:۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۸۸۲۹۱
طرح اعطای نشان اخلاق برتر به کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران کلید خورد
در جلسه شورای راهبردی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجرای برنامه تعهد حرفه ای و فرآیند انتخاب کادر پرستاری برتر در مراکز تحت پوشش این دانشگاه کلید خورد.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، صدف علی پور، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این برنامه در زمستان 93 و در 4 بسته «معرفی پرستار نمونه در حوزه اخلاق حرفه ای»، «رعایت پوشش بیماران»، «ارتقاء کیفیت پاسخگویی به ارباب رجوع و مددجویان شاکی در بیمارستان» و همچنین «معرفی کادر اورژانس به بیمار» مطرح و در آغاز سال 94 به روسا، مدیران و مترون های بیمارستان ها معرفی شد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، پس از آموزش های لازم به تمام گروه های هدف تا پایان خرداد، اجرا، نظارت و ارزیابی برنامه های تعهد حرفه ای نیز از اول تیر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، شروع می شود.

شباب، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با توضیح اینکه در این طرح تمام پرسنل گروه ارائه خدمات درمانی در اورژانس ها (شامل اعضای هیئت علمی، اعضای گروه درمان، دستیاران، انترنها، پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، خدمات) باید خود را با ذکر نام خانوادگی، سمت و وظیفه به بیمار معرفی کنند، افزود: در اجرای این بخش از برنامه، آموزش، نظارت و ارزیابی مورد توجه است.

وی در خصوص برنامه عملیاتی برای پیاده سازی برنامه تعهد حرفه ای در اورژانس ها گفت: در بخش آموزش از یک سو پزشکان ستاد هدایت دانشگاه و از سوی دیگر با همکاری دانشکده پزشکی، معاونت آموزشی و مدیریت پرستاری دانشگاه آموزش تمام کارکنان خدمات درمانی اورژانس را هدف قرار داده ایم، که تا پایان خرداد این آموزش ها انجام می شود و از اول تیر در طول یکسال به پایش نحوه عملکرد گروه هدف در اجرای تعهد حرفه ای در مراکز تحت پوشش می پردازیم.

در ادامه عباسی، مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی به خلاصه ای از برنامه عملیاتی ارتقاء تعهد حرفه ای با موضوع شکایات اشاره کرد و گفت: در اجرای این برنامه، طراحی و استقرار سیستم نرم افزار رسیدگی به شکایات در بیمارستانها و انجام رضایت سنجی از بیماران (و همراهان آنها) در خصوص نحوه پیگیری شکایت و بازخورد بیمارستان به ایشان مورد توجه است.

همچنین علی پور از اعطای نشان اخلاق برتر همزمان با آغاز تعهد حرفه ای در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

همچنین خورشید وسکویی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طرح « نشان اخلاق برتر» (ناب) در حقیقت فرآیند انتخاب کادر پرستاری برتر دانشگاه در زمینه اخلاق حرفه ای است که سالانه در مراسمی این نشان به افراد منتخب اهدا می شود،بنابر نظر اعضای شورای راهبردی معاونت درمان قرار است، این روز مقارن با روز جهانی پرستار 26 اردیبهشت هر سال صورت پذیرد.

وسکویی افزود: گروه های مورد ارزیابی شامل بهیار، کمک بهیار، کاردان و کارشناس اتاق عمل، کاردان و کارشناس هوشبری، کاردان و کارشناس مامایی، پرستار، سرپرستار و سوپروایزر است.

وی همچنین معیارهای مورد ارزیابی را برشمرد و گفت: سنجه هایی نظیر برخورد با رویی گشاده و لبخند، رعایت حریم خصوصی مددجو و همکاران، معرفی خود به مددجو، استفاده از الفاظ مناسب هنگام اشاره به مددجو در گزارشهای شفاهی یا تحویل مددجو به همکار و حفظ احترام در همه رده ها مورد نظر است.

وسکویی با اشاره به اینکه ارزیابی در تمام طول سال انجام خواهد شد تاکید کرد: از نظر تعداد، محدودیتی در اعطای  نشان اخلاق برتر وجود ندارد؛ هدف این است که تمام کادر پرستاری بیمارستان ها «ناب » باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز