دکتر عباسپور در جشن ازدواج ۲۵۰ دانشجو مطرح کرد:

کشور با خطر پیری مواجه است

۱۳۹۴/۰۳/۰۶ - ۱۲:۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۸۸۳۴۳
کشور با خطر پیری مواجه است
رئیس واحد علوم و تحقیقات در جشن ازدواج 250 زوج دانشجوی این واحد گفت: در صورتی که روند کنونی در فرزندآوری ادامه یابد در آینده ای نزدیک با رشد منفی در جمعیت روبرو شده و کشوری پیر خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا،  دکتر علی عباسپور ، ضمن تبریک و آرزوی زندگی پرنشاط برای زوج های دانشجو گفت: امیدوارم با لطف خداوند متعال همه شما  زندگی توام با آرامش و برکت داشته باشید.

وی گفت: برخی بر این عقیده اند که ازدواج در زمان تحصیل و دانشجویی تأثیر منفی بر روند ادامه تحصیل خواهد داشت و چه بسا ممکن است مانع آن شود، ولی باید بگویم که حداقل خود من با ازدواج در مقطع دانشجویی مراحل ترقی و پیشرفت علمی را سریع تر از گذشته گذراندم.

رئیس واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: ازدواج تکمیل کننده هر فرد و نقطه عطفی در زندگی است که موجب آمادگی ذهنی برای یادگیری، تلاش و رسیدن به موفقیت های بیشتر در زندگی می شود.

دکتر عباسپور به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با کاهش رشد جمعیت و خطر پیری کشور اشاره کرد و ادامه داد: در اوایل انقلاب با توجه به شرایط آن زمان، نیازمند کنترل جمعیت بودیم ولی امروز با توجه به ظرفیت بالای کشور نیازمند جوانانی هستیم که بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. در صورتی که روند کنونی در فرزندآوری ادامه یابد در آینده ای نزدیک با رشد منفی در جمعیت روبرو شده و کشوری پیر خواهیم داشت.

وی فرزندان را موجب افزایش برکت، شادی و نشاط در زندگی دانست و تصریح کرد: زوجین تحصیل کرده می توانند در تربیت و پرورش فرزندان عملکرد مطلوبی تری داشته و فرزندان خود را به بهترین شکل تربیت کنند.

دکتر عباسپور نقش اصلی و کلیدی بانوان در زندگی مشترک را وظیفه مادری آنان دانست و تصریح کرد: حفظ کیان زندگی و پرورش فرزندان صالح بر عهده مادران است، مادران سکانداران خانواده هستند.

دکتر کرم اله دانشفرد معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات نیز در این جشن با بیان اینکه زیباترین حرکت برکت آفرین زندگی، ازدواج است، گفت: تاهل و تعهد دنیایی بسیار زیبا، پر از احساس و هیجان است که فرهنگ مربوط به خود را دارد.

دکتر دانشفرد با بیان اینکه ازدواج تنها پیوندی است که در آسمانها منعقد می شود گفت: برای موفقیت در ازدواج باید به چهار اصل توجه کرد، اصل اول داشتن فلسفه است، فلسفه به معنای دانستن چرایی و تفکر برای انجام کارها است که می تواند تعیین کننده هدف باشد.

وی ادامه داد: منطق اصل دیگری است که باید به آن توجه کنیم، منطق به معنای تعیین راه و روش رسیدن به هدف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات تلاش و سخت کوشی را سومین اصل و عشق و علاقه را اصل چهارم دانست وادامه داد: تلاش و سختکوشی موجب موفقیت در هر کاری خواهد شد. پس از کسب فلسفه، منطق و تلاش داشتن عشق و علاقه مهمترین اصل ازدواج است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز