با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد:

اولین کنگره بزرگداشت دانش آموزان و معلمان شهید منطقه ۲ تهران

۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۰۹:۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۷۹۲
اولین کنگره بزرگداشت دانش آموزان و معلمان شهید منطقه ۲ تهران
اولین کنگره بزرگداشت دانش آموزان و معلمان شهید منطقه 2 تهران ، با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، حمیدرضا کفاش در اولین کنگره بزرگداشت دانش آموزان و معلمان شهید منطقه 2 تهران اظهارکرد: حرکت بزرگ همدلی و همزبانی تداوم دهنده روزهای اول پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس است بنابراین برای اینکه بتوانیم همدلی وهمزبانی در جامعه ایجاد کنیم باید همه به منافع ملی بیاندیشیم.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: زنده کردن یاد شهیدان باعث اعتلای اسلام و انقلاب می شود و با جدیت در آموزش و پرورش معتقدیم که یاد خاطرات شهدا و خلق و خوی آنها ترویج همدلی و همزبانی است و آن روزی که یاد و خاطره آنها نباشد تفرقه و جدایی در جامعه به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما بزرگداشت نام و یاد شهدا در مدارس بویژه مدارس ابتدایی است تا آنها با نام و اهداف اسوه های ایثار و شهادت آشنا شوند بنابراین باید بزرگداشت نام شهدا قوی تر از گذشته برگزار شود .

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: در کلام رهبری جلسات "بزرگداشت شهدا ادامه حرکت جهادی و ادامه شهادت است" یعنی کسانی که به صورت گمنام در زمینه برگزاری بزرگداشت شهدا گام بر می دارند حرکتی در مسیر جهاد و شهادت بر می دارند بنابراین لازم است تا مجالس بزرگداشت شهدا عظیم تر و با عظمت تر برگزار شود .

وی تصریح کرد: باید هر روز تکرار نام و یاد شهدا با نکته یابی و نکته سنجی زندگی آنان انجام شود و ایم بزرگداشت ها موجب می گردد یاد شهدا برای دانش آموزان زنده بماند.

 کفاش ادامه داد: مسابقات شهید پژوهی برای دانش آموزان تاثیربسیار مثبتی دارد و دانش آموزان بایددر بین پدران و مادران و بازماندگان شهدا حضور پیدا کنند تا خاطرات آنها به ویژه خاطرات شهید در سنین نوجوانی بازگو شود و به طور قطع در انتخاب مسیر صحیح به دانش آموزان کمک خواهد کرد که با نکته سنجی و نکته یابی نام و یاد شهدا را جاودانه کنند.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر نام و یاد شهدا در جامعه رواج پیدا کند بهترین راه مقابله با تهاجم های فرهنگی و اجتماعی است زیرا جملات پاک و خالصانه و تصاویر شهدا می تواند جامعه را در برابرهجمه های دشمن واکسینه کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در نکته طلایی دیگر می فرمایند؛ "گوشی داشته باشیم که ندای ملکوتی شهدا را بشنود و باید این گوش را در خود بوجود بیاوریم" لازم است که با تکرار همیشگی، دانش آموزان را با ندای ملکوتی شهدا آشنا کنیم و به راستی که فرهنگیان ما چنین توانایی را دارند و ضرورت این کار هر چه قدر از دفاع مقدس فاصله می گیریم بیشتر می شود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: رئیس جمهور نیز در خصوص شهدا و خانواده آنها چنین می گوید" اگر ایثار خانواده شهدا نبود کشور و انقلاب حفظ نمی شد" بنابراین خانواده های شهدا معلمان ما هستند اگر می خواهیم روح و جان شهید در جامعه رواج پیدا کند باید کلام خود را با کلام آنها آمیخته کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز