کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس در شرایط ناسالم است

۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۰:۳۴:۴۰
کد خبر: ۲۸۸۸۴۲
کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس در شرایط ناسالم است
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: با افزایش میزان آلاینده ها به رغم دو روز تعطیلی، شاخص کیفیت هوای تمام مناطق شهر تهران برای گروه های حساس صبح شنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، نسبت به روز گذشته با ۵۲ عدد افزایش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد ۱۴۶ قرار گرفت.

رستگاری به کاهش آلاینده منواکسید کربن از ۳۴ به ۲۶ نسبت به روز گذشته اشاره کرد و گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از ۶۴ به ۱۰۹ افزایش داشته است.

وی افزود: ایستگاه های پارک رازی (منطقه ۱۱) با ۱۸۰، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با ۱۷۲ و دانشگاه تهران (منطقه ۶) با ۱۶۴ آلوده ترین مناطق شهرستان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری افزود: همچنین ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، شهرداری منطقه ۱۹،پارک سلامت، پارک قائم، پاسداران، سوهانک و شهرک چشمه نیز به لحاظ افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند .

وی به مناطق کم آلوده نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه های تربیت مدرس (منطقه ۶ ) با ۱۰۵، شهرداری منطقه دو با ۱۰۷ و شهرداری منطقه ۱۵ با ۱۰۸ نیز کمترین حجم آلاینده های جوی در بین مناطق شهر تهران در این مدت داشتند.

رستگاری افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، با توجه به شرایط پایدار انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است.

نظر شما