معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای برنامه حوزه آموزش عالی سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت

۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۳:۴۱:۵۶
کد خبر: ۲۸۸۹۳۹
باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اجرای موفق برنامه حوزه آموزش عالی سلامت به تحقق اهداف متعالی برنامه تحول نظام سلامت در کلان جامعه منجر خواهد شد.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار کرد: با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و تدوین برنامه تحول نظام سلامت، آموزش عالی سلامت نیز هم سو با سایر حوزه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مأموریت‌های بزرگی را به منظور تحقق هرچه بهتر این برنامه عهده‌دار شده است.

وی افزود: تحقق اهداف این برنامه در راستای ارتقای اثربخشی آموزش عالی مستلزم تدوین برنامه عملیاتی روشن می باشد. بدین منظور برنامه حوزه آموزش عالی سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت با توجه به اسناد بالادستی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در چارچوبی نظام‌مند و با همکاری کلیه مدیران و جمعی از صاحبنظران تدوین شد.

 لاریجانی گفت: در این برنامه توجه ویژه‌ای به اسناد بالادستی و تکالیف کلان حوزه سلامت به عمل آمد که مهمترین آنها سند چشم انداز ایران 1404، سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامع علمی سلامت و اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: مأموریت‌های اصلی و چشم‌انداز قابل حصول آموزش عالی کشور در افق 1404 ترسیم و خط مشی کلی حرکت به سمت این چشم انداز در قالب سیاست ها و راهبردهای حوزه تبیین شده است.

وی یکی از مهمترین نقاط قوت این برنامه را تدوین ترجمان سیاست‌های دوازده‌گانه در برنامه تحول نظام سلامت به منظور تبیین خروجی‌ها و دستاوردهای قابل مشاهده در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت عنوان نمود و اظهار داشت گام بعدی، تدوین بسته‌های عملیاتی جهت اجرای راهبردهای برنامه بوده که با همکاری کلیه حوزه‌های درگیر در نظام آموزش عالی سلامت در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و آماده اجرا است.

 باقر لاریجانی در پایان تاکید کرد: اجرای موفق این بسته‌های عملیاتی در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، منجر به تحقق اهداف متعالی برنامه تحول نظام سلامت و ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز