پیش بینی مراجعه ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر به چادر هلال احمر همزمان با نیمه شعبان

۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۰۸۱
پیش بینی مراجعه ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر به چادر هلال احمر همزمان با نیمه شعبان
سرپرست تیم پزشکی اعزامی هلال احمر به کربلا با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر همزمان با مراسم نیمه شعبان از خدمات پزشکی – درمانی هلال احمر بهره مند شوند، تاکید کرد: زائران عراق به پزشکان این تیم درمانی اطمینان و اعتماد کامل دارند و برای درمان بیماری های مزمن از پزشکان ایرانی مشاوره می گیرند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، دکتر محمد گنجه با اشاره به اعزام تیم پزشکی و درمانی هلال احمر به کربلای معلی برای خدمات رسانی در نیمه شعبان، گفت: تیم ۳۰ نفره پزشکی – درمانی هلال احمر متشکل از فوق تخصص جراحی عمومی، ارتوپد و بیهوشی، متخصص قلب، داخلی، طب اورژانس، پزشک عمومی و پرستار زن و مرد فعالیت های پزشکی و درمانی خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی تیم پزشکی هلال احمر به تمامی زائران ایرانی و غیر ایرانی ارائه خواهد شد.

سرپرست تیم پزشکی اعزامی هلال احمر به کربلا با بیان اینکه تیم های پزشکی هلال احمر در چادری واقع در خیابان جمهوری، میدان بلوش مستقر خواهند شد، اذعان کرد: در این چادرها خدماتی چون ویزیت، تزریقات، پانسمان، سرم و مشاوره های پزشکی ارائه خواهد شد و در صورت لزوم گچ گیری و بخیه نیز از سوی تیم پزشکی و پرستاری هلال احمر انجام می شود.

زائران عراقی به تیم پزشکی هلال احمر اعتماد کامل دارند

وی درباره مدت زمان ارائه خدمات از سوی تیم پزشکی هلال احمر افزود: این تیم درمانی از روز دوشنبه ۱۱ خردادماه فعالیت خود را آغاز می کند و ارائه خدمات تا یک هفته پس از این تاریخ از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ ادامه خواهد داشت.

دکتر گنجه عنوان کرد: پیش بینی می شود در ایام نیمه شعبان ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی به چادر هلال احمر مراجعه کنند.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر زائران عراقی از خدمات پزشکی هلال احمر، یادآور شد: زائران عراقی به تیم پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعتماد کامل داشته و همواره مراجعات گسترده ای در زمینه دریافت داروهای ایرانی و همچنین مشاوره برای درمان بیماری های مزمن خود به چادر هلال احمر ایران دارند.

سرپرست تیم پزشکی اعزامی هلال احمر به کربلا بیان کرد: زائران عراقی در مراجعات خود به چادر هلال احمر داروهای ساخت و تولید ایران را طلب می کنند و در بسیاری از موارد نمونه داروی مصرفی خود را که تولید کشورمان است برای نمونه به همراه خود می آورند.

وی با اعلام اینکه در چادر هلال احمر داروهای مورد نیاز بیماران اورژانسی در اختیارشان قرار می گیرد، تاکید کرد: در صورت نیاز بیمار به داروهای تخصصی نسخه تهیه دارو از سوی پزشکان نگارش شده و در اختیار بیمار قرار می گیرد.

به گفته دکتر گنجه خدمات ارائه شده به بیماران در کربلای معلی به مناسبت نیمه شعبان  کاملا رایگان است و هزینه ای از مراجعان بابت ارائه خدمات و تحویل دارو دریافت نخواهد شد.

 

نظر شما