عضو هیات مدیره نظام پرستاری تهران:

احیاء عنوان بهیاری موجب تنزل رده های شغلی می شود

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۰۸:۵۳:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۳۴۹
احیاء عنوان بهیاری موجب تنزل رده های شغلی می شود
عباس عبادی احیاء مجدد عنوان بهیاری در سیستم بهداشت و درمان کشور را موجب تنزل رده های شغلی دانست و گفت: به جای بهیار می توان با تربیت کمک پرستار و ورود این رده خدمتی در بیمارستانها موجب احیاء بخشی از حقوق نادیده گرفته شده بیماران شد.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، دکتر عباس عبادی با اعلام مخالفت خود با احیاء عنوان بهیاری در نظام بهداشت و درمانی کشور گفت: احیاء این عنوان می تواند موجب تنزل در رده های شغلی شده و منجر به تداخل نقش ها شود که این بحث می تواند ایجاد مشکلات و چالش هایی در رده بندی های شغلی کند و بیش از اینکه کمک کننده در امور باشد می تواند دردسر ساز شود.

وی افزود: متنهی با دوره یکساله کمک پرستاری بر این مبنا که خدمات اولیه را در بیمارستانها به بیماران ارائه دهد، موافق هستم. البته دوره های آموزشی مربوط به این رده خدمتی نباید در مقاطع آکادمیک باشد بلکه باید به عنوان یک مقطع غیر آکادمیک و مهارتی لحاظ شود.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)، درباره ضرورت وجود رده خدمتی کمک پرستاری در بیمارستانها گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی تکالیفی که در بیمارستانها به عهده نظام سلامت است به همراه بیمار و خانواده وی واگذار می شود و این باعث تداخل نقش و ایجاد آسیب و صدمه به بیمار می شود.

وی تصریح کرد: به هر حال خانواده و همراه بیمار، کفایت لازم برای مراقبت حرفه ای از بیمار را ندارند و به این ترتیب بخشی از حقوق بیمار نادیده گرفته می شود که وجود رده خدمتی کمک پرستار می تواند این  خدمات فراموش شده را مجدد احیاء کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز