مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عنوان کرد؛

فرصت مناسب برای فعالان علم و فناوری

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۱۰:۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۳۸۰
فرصت مناسب برای فعالان علم و فناوری
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری» را فرصت مناسبی برای کلیه فعالان حوزه فناوری و نوآوری برای تبادل تجارب با کشورهای خارجی عنوان کرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،  پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، درباره «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015)» (چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته) توضیح داد: این رویداد توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی با رویکرد بسترسازی، برای تعریف همکاری‌های فناورانه بین‌المللی، همچنین در جهت استفاده از توانمندی‌های کشورهای مختلف دنیا (انتقال فناوری‌های به روز دنیا) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری» که به همت معاونت علمی و فناوری و از 19 الی 22 خردادماه 94، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از 150 شرکت توانمند از کشورهای ایران، روسیه، هند، انگلستان، آلمان، فرانسه، رومانی، یونان، کره جنوبی، چین، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و لبنان شرکت می‌کنند.

کرمی حوزه‌های مختلف فناوری مطرح‌شده در این نمایشگاه را ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکترونیک و میکروالکترونیک، تجهیزات پزشکی، هوافضا، نانو، فناوری زیستی، مواد جدید و فناوری‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، با رویکرد توسعه همکاری‌های بین‌المللی بخش‌های علمی و فناوری عنوان کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی با اشاره به نشستی بین‌المللی که با موضوع «شبکه‌سازی نوآوری» در حاشیه نمایشگاه برنامه‌ریزی‌شده است، توضیح داد: اساتید، صاحب‌نظران داخلی و خارجی (از کشورهای اتریش، فرانسه و کره جنوبی) در طی دو روز و در شش پنل تخصصی، موضوعات مرتبط با این نمایشگاه را به بحث و تبادل‌نظر خواهند گذاشت.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این اتفاق را فرصت مناسبی برای کلیه فعالان حوزه فناوری و نوآوری برای تبادل تجارب خواند.

وی مخاطبان اصلی «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015)» (چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته) را سازمان‌ها، شرکت‌های های فناوری علاقه‌مند به همکاری با کشورها مذکور، صنایع و کارخانه جات صنعتی علاقه‌مند به بهره‌برداری از فناوری‌های ارائه‌شده، متخصصین و فعالان حوزه علم و فناوری بیان کرد.

به گفته مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان، افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015) (چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته) سه شنبه 19 خردادماه، ساعت 10 صبح، در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در نمایشگاه سال گذشته 18 تفاهم‌نامه تبادل فناوری بین شرکت‌های ایرانی و کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه به ارزش تقریبی 6میلیون دلار منعقد شد و بر اساس قراردادهای انتقال فناوری نهایی شده 6 شرکت نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به این موضوع اختصاص‌یافته بود بهره‌مند شدند.

این نمایشگاه در سال‌های 2012 و 2013 در سالن حجاب تهران برگزار شد که با توجه به استقبال شرکت‌های فناور، INOTEX در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و در سال 2014 با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. علاقه‌مندان می‌تواند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.inotex.com مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز