وزیر بهداشت مطرح کرد:

توسعه خدمات درمانی در شهرستانها مراجعات به مراکز استان را کاهش می دهد

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۱:۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۰۱۷۷
توسعه خدمات درمانی در شهرستانها مراجعات به مراکز استان را کاهش می دهد
وزیر بهداشت در مراسم کلنگ زنی آغاز طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) در اصفهان گفت: در صورت مشارکت خیران و بخش خصوصی در ساخت مراکز درمانی در نقاط دوردست و کمتر توسعه یافته از مراجعات مردم به مراکز استان کاسته می شود.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا ، هزمان با سفر وزیر بهداشت به استان اصفهان در مراسمی کلنگ آغاز طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) به زمین زده شد.

 در آیین کلنگ زنی طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) اصفهان که با حضور  آیت الله کمال فقیه ایمانی، استاندار اصفهان،‌ رییس دانشگاه و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و استان برگزار شد، دکتر هاشمی از  گستردگی فعالیت های خیران بخش سلامت در این استان ابراز خرسندی کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت مردم از برنامه های اصلی دولت است گفت: دولتها به تنهایی قادر به تامین سلامت مردم نخواهند بود .

هاشمی با اشاره به سرعت رشد پیری جمعیت کشور و افزایش مراجعات به اماکن درمانی و بهداشتی افزود: باید با مشارکت بخش خصوصی و خیران در حوزه سلامت با ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی در نقاط دوردست و کمتر توسعه یافته، مراجعات مردم به مراکز استانی را کاهش دهیم.

کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان

وی با اشاره به کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور و کمبود ۵ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان افزود: مجموع تخت های بیمارستانی در کشور ۹۰ هزار تخت است که از این تعداد ۵۶ هزار تخت فرسوده شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : هم اکنون در کشور سالانه ۲هزار تخت اضافه می شود که اگر بخواهیم به میانگین کشورهای خاورمیانه برسیم افزون بر ۴۰ سال طول می کشد تا به ازای هر یک هزار بیمار دو و نیم تخت داشته باشیم

تکمیل پروژه های بهداشتی درمانی با پیشرفت 50 درصد تا پایان دولت یازدهم

 هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت طرح های عمرانی بهداشتی بالای ۵۰ درصد پیشرفت را تا پایان این دولت تکمیل خواهد کرد .

گفتنی ست؛ طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) با ۳۰هزار مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۴۷۰۰مترمربع با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال در مدت ۳ سال ساخته خواهد شد که هزینه خرید زمین و ساخت آن توسط حاج سید حسن منصوری خیر سلامت تامین شده است.

دراین مجتمع بخش‌های مختلفی شامل بخش قلب با مساحت ۲۹۰۰ متر مربع، طبقه اول و بخش‌های زنان و مامایی، نفرولوژی، مراقبت‌های ویژه، نوزادان و بستری داخلی، هرکدام با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع ، طبقات دوم تا ششم این مجتمع را تشکیل می دهند.

اورژانس، ۱۵ کلینیک درمانی‌‌، دندانپزشکی کودکان، اطاق شیردهی مادران، اکسیژن‌ساز، داروخانه سرپایی، فروشگاه‌های رفاهی ،نمازخانه، آزمایشگاه، استریل مرکزی، لندری، تاسیسات، آشپزخانه و سالن غذاخوری و پارکینگ دیگر بخشهای این مجتمع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز