ایجاد کارخانه زباله سوز ویژه زباله های بیمارستانی تا پایان امسال در تهران

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۲:۴۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۰۲۳۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از ایجاد کارخانه زباله سوز 300 تنی ویژه پسماندهای بیمارستانی در آرادکوه کهریزک تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، محمد هادی حیدرزاده در حاشیه طرح پایش بیمارستان‌های شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه سه جانبه میان شهرداری، محیط زیست و وزارت بهداشت برای ایجاد کارخانه زباله سوز ویژه پسماندهای بیمارستانی هفته آینده منعقد خواهد شد.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود که از دفن زباله های بی خطرساز بیمارستانی نیز جلوگیری می کند.

حیدرزاده همچنین از راه اندازی سامانه مستقل ویژه حمل پسماندهای بیمارستانی با خودروهای ویژه و کارکنان مخصوص در تهران خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: این سامانه به زودی راه اندازی می شود و در حال حاضر شهرداری تهران 90 دستگاه خودروی ویژه جمع آوری و حمل زباله های بیمارستانی را فراهم کرده است.

کارشناسان مدتهاست که معتقدند پس از بی خطرسازی پسماندهای عفونی و شیمیایی بیمارستان‌ها حتی دفن این پسماندها اثرات زیست محیطی مخربی دارد که حالا قرار است با انجام ساز و کارهای لازم کارخانه زباله سوز ویژه پسماندهای بیمارستانی تا پایان سال در تهران راه اندازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز