اشتراک تجربه ایران و استرالیا در مدیریت یکپارچه تالاب ها با کشورهای جهان

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۲:۵۷:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۲۳۹
اشتراک تجربه ایران و استرالیا در مدیریت یکپارچه تالاب ها با کشورهای جهان
در چهارمین روز اجلاس متعاهدین کنوانسیون رامسر در شهر پونتا دلسته کشور اروگوئه، کشورهای ایران و استرالیا در یک کارگاه جانبی مشترک تجربیات خود را در خصوص مدیریت یکپارچه حوضه آبخیز تالاب ها با سایر کشورها به اشتراک گذاشتند.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری برنا، این جلسه که با حضور بیش از 40 شرکت کننده از کشورهای مختلف برگزار شد، دیوید پاپز به نمایندگی از نهاد مدیریت حوضه آبریز مری دارلینگ استرالیا و محسن سلیمانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران تجربه استقرار مدیریت زیست بومی در حوضه آبریز تالاب های ایران را ارائه کردند.

در این نشست حاضران با تجربه کشور استرالیا در خصوص مدیریت آب در حوضه موری دارلینگ با هدف تامین حق آبه زیست بوم های طبیعی این حوضه در تعامل با سایر دست اندرکاران کلیدی از جمله کشاورزان، صنایع وابسته و جوامع محلی با تاکید بر سیستم متمرکز توزیع آب آشنا شدند.

 در ادامه نیز تجربیات کشور ایران در زمینه مشارکت دست اندرکاران در حفاظت و مدیریت تالاب ها در سطح حوضه آبریز و همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت جوامع محلی در فرایند احیا دریاچه ارومیه که با مشارکت دولت ژاپن در حال اجرا می باشد، پس از ارایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه نیز موضوعاتی نظیر نکات مشترک تجربه های ارایه شده، نحوه مدیریت تالاب ها با مشارکت دست اندرکاران و پایداری دستاوردهای این قبیل پروژه ها از طرف حاضران در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محسن سلیمانی روزبهانی با اشاره به اینکه حضور در نشست های بین المللی با حضور کشورهای مختلف دنیا فرصت مناسبی را برای تبادل تجربه بین آنها و امکان بازنگری فعالیت های در حال اجرا را فراهم می کند ، نمونه ارایه شده توسط کشور استرالیا را مدل مناسبی برای مدیریت منابع آب در سطح حوضه آبخیز دریاچه ارومیه و تامین حق آبه این تالاب مهم بین المللی دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز