معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

گسترش صادرات مهم ترین رویکرد توسعه صنعت داروسازی در کشور است

۱۳۹۴/۰۳/۱۸ - ۰۹:۵۵:۲۴
کد خبر: ۲۹۰۶۶۸
گسترش صادرات مهم ترین رویکرد توسعه صنعت داروسازی در کشور است
رسول دیناروند گفت: توسعه صنعت داروسازی در کشور باید درون زا و برون نگر باشد و طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، باید جوشش از درون داشته باشیم.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا،  دکتر رسول دیناروند گفت: هدف وزارت بهداشت هیچگاه رسیدن به خودکفایی 100درصدی در حوزه دارو نبوده و نیست و اصولا هیچ کشوری بدنبال چنین هدفی نمی باشد.

وی  اهدافی که وزارت بهداشت برای صنعت دارویی ترسیم نموده است را رسیدن به تراز مثبت خواند و آنرا به معنی صادرات بیشتر از واردات دانست.

دیناروند همچنین با بیان اینکه توسعه صنعت داروسازی در کشور باید درون زا و برون نگر باشد اظهار کرد: طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، باید جوشش از درون داشته باشیم به این معنا که ضمن تامین نیازهای کشور، بازار خود را در سطح بین الملل توسعه دهیم.

  رئیس سازمان غذا و دارو  با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده درسال گذشته عنوان کرد: در تسهیل دسترسی مردم به دارو، کاهش واردات، افزایش تولید داخل به اندازه پاسخگویی به نیازهای مردم، تلاش در جهت ارتقاء بخشی بیش از پیش کیفیت داروهای ایرانی در حد رضایت مندی  به موفقیت نائل شدیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا هنوز مشکلاتی وجود دارد و هنوز بیمارانی هستند که در دسترسی به دارو دچار مشکل می باشند اما همواره تلاشمان این بوده که این دشواریها را به حداقل  ممکن برسانیم.

دیناروند در پایان با تاکید بر اینکه در حال حرکت به سمت کاهش مشکلات هستیم گفت: به هرحال بازار دارویی ما یک بازار 10هزار میلیارد تومانی است که بخش عمده آن را دولت و بیمه ها پرداخت می کنند و بخشی هم به عهده مردم است تلاش ما این است که سهم دولت در پذیرش این هزینه ها بیش از سهم مردم باشد و مردم توان جبران هزینه ها را داشته باشند که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و همچنان ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز