قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۰:۰۷:۳۷
کد خبر: ۲۹۱۱۶۱
قاضی قلابی در یزد دستگیر شد
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان یزد از دستگیری شخصی که خود را به عنوان قاضی دادگستری و وکیل معرفی و در مواردی هم اقدام به کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلام‌علی دهشیری اظهار داشت: فرد دستگیر شده با معرفی خود به عنوان قاضی دادگستری به افراد مختلف قول حل و فصل پرونده‌های قضایی را در دستگاه قضایی می‌داده است.

وی افزود: این متهم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق در یکی از واحد های دانشگاه آزاد در استان است و به علت آشنایی اولیه از یکسری از قوانین، اعتماد سوژه های خود را جلب می کرده است.

این مقام قضایی با اشاره به سوء استفاده متهم از عنوان قاضی و یا وکیل، اظهار داشت: این متهم حتی در بعضی از خرید‌های معمولی خود با معرفی خود به عنوان قاضی، تخفیف ویژه از فروشنده اخذ می‌کرده و البته در پاره‌ای از موارد نیز خود را وکیل دادگستری معرفی کرده است.

دهشیری خاطرنشان کرد: شناسایی و دستگیری این متهم بر اساس گزارش یکی از مال‌باختگان به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری انجام گرفت که مالباخته طبق قراری که با متهم داشته است سه سکه بهار آزادی را به متهم تحویل داده است و مقرر بوده که 4 سکه دیگر نیز پس از حل و فصل شدن پرونده به متهم تحویل دهد.

وی ادامه داد: مالباخته پس از گذشت چند ماه وقتی که متوجه می‌شود بازی خورده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته، مراتب را از طریق ستاد خبری اطلاع می‌دهد.

وی تصریح کرد: افراد دیگری نیز در ارتباط با متهم دستگیر شده بوده‌اند که متهم قول همکاری و انجام امور مرتبط با دستگاه قضایی را به ایشان داده ولی خوشبختانه فرایند کلاهبرداری از آنان تکمیل نشده و پولی رد و بدل نگردیده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری خاطرنشان کرد: راه حل و فصل پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی التزام به قانون و پایبندی به اخلاق است.

وی تصریح کرد: هرکس پرونده‌ای در دستگاه قضایی دارد یقین بداند که ملاک عمل قانون و استناد به مدارک و مستندات قانونی است و هر کس که درگیر و دار رسیدگی به پرونده قضایی قول اعمال نفوذ و انجام امور و اخذ رای تضمینی در فرایند دادرسی را داد باید حتماً به او شک کرد.

دهشیری تأکید کرد: ستادهای خبری حفاظت اطلاعات دادگستری همواره آماده دریافت مسائل مرتبط با دستگاه قضایی و بررسی موارد مشکوک و حاشیه‌ساز برای پرچمداران عرصه‌های عدل و عدالت است.

نظر شما