زمان ثبت نام دانش آموزان پایه های اول و هفتم در مدارس اعلام شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۱:۲۹:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۲۳۳
زمان ثبت نام دانش آموزان پایه های اول و هفتم در مدارس اعلام شد
دبیر ستاد بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی از 25 خرداد جاری و در پایه هفتم (دوره متوسطه اول) نیز از اول تیر در مدارس استان آغاز می شود و در پایان تیرماه خاتمه می یابد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، ناصر قجری افزود: بخشنامه ویژه ثبت نام به تمام مدارس استان فارس ارسال شده و از تاریخ اعلام شده همه مدارس ملزم به ثبت نام از دانش آموزان هستند.

بر این اساس، دانش آموزان سایر پایه ها برای ثبت نام نیازی به مراجعه به مدارس ندارند چرا که اطلاعات دانش آموزان در سامانه مدارس وجود دارد و مدیران و کارکنان مدارس نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام می کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس گفت: ثبت نام درمدارس براساس طرح آدرس و محدوده جغرافیایی صورت می گیرد.

 

** مدارس دولتی عادی نمی توانند وجهی را به اجبار از اولیا دریافت کنند

قجری اظهار کرد: مدیران در مدارس خاص مانند نمونه دولتی و تیزهوشان و غیردولتی بر اساس قانون و بخشنامه وزارت آموزش و پرورش ، ملزم به گرفتن شهریه ثابت هستند و هزینه های کلاس های فوق برنامه نیز به صورت مشارکتی دریافت می شود.

دبیر ستاد بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: مدارس دولتی عادی نیز نمی توانند وجهی را به زور و اجبار از اولیا دانش آموزان بگیرند اما باب کمک ها و مشارکت های مردمی همواره باز است

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش وپرورش فارس با بیان این که هرگونه فعالیت مدارس نیازمند اعتبارات مالی است، افزود: اصول 3 و 30 قانون اساسی هزینه تحصیل در آموزش و پرورش را رایگان قرار داده اما در زمانی که کمک دولت به مدارس ضعیف و سرانه سالانه دانش آموز در مدارس مقدار ناچیز است، مدیران ناچار هستند از اولیا کمک بگیرند.

قجری بیان کرد: یاری گرفتن از اولیا توسط مدیران برای این است که دانش آموزان در زمان تحصیل با مشکل مواجه نشوند و در طول سال تحصیلی امکان ارائه خدمات بهتر و بیشتر وجود داشته باشد اما نکته قابل توجه این است که این کمک ها بدون اجبار و همراه با رضایت باشد.

 

** هشدار به مدیران

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان فارس بیان کرد: اگر دانش آموزی به دلیل نداشتن پول در مدرسه ای ثبت نام نشود و از تحصیل جا بماند در صورت گزارش، برابر مقررات با مدیران خاطی برخورد لازم خواهد شد.

قجری با بیان این که مدیران باید رضایتمندی مردم را در اولویت قرار دهند، اظهار کرد: تلاش بر این است که روند ثبت نام در مدارس کنترل شود تا مردم راضی باشند.

 

** تیم های بازرسی نظارت می کنند

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش فارس گفت: تیم های بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس بر روند ثبت نام دانش آموزان درمدارس نظارت می کنند.

وی اظهار کرد: سامانه پیامک 30007939 وتلفن ثابت 32359613 و پایگاه اینترنتی fars.medu.ir آماده دریافت شکایات هم استانی ها در ارتباط با مسائل مربوط به ثبت نام دانش آموزان در مدارس است.

بنا بر اعلام اداره آموزش و پرورش فارس، 789 هزار و 529 دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه در هشت هزار و 609 آموزشگاه این استان در سال تحصیلی جاری در حال تحصیل هستند.

نظر شما