۱۷۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد در آتش سوخت

۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۰۹:۴۹:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۰۶۸
۱۷۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد در آتش سوخت
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 170 هکتار از جنگل ها و مراتع این استان در سه ماه نخست امسال طعمه آتش شد.

سرهنگ محمدرحیم برزمند در این خصوص  افزود: طی این مدت وقوع 19 فقره آتش سوزی، این عرصه های جنگلی و مرتعی را نابود کرد.

وی از دستگیری و تشکیل پرونده قضایی برای دو نفر عامل آتش سوزی های امسال در شهرستان بویراحمد و منطقه موگرمون لنده خبر داد و گفت: دلیل اصلی وقوع این آتش سوزی ها خطاهای انسانی و سهل انگاری گردشگران بوده است.

برزمند با بیان اینکه شهرستان بویراحمد با حدود 100 هکتار بیشترین میزان آتش سوزی های امسال را داشته است، تعداد آتش سوزی های سه ماه نخست پارسال را نیز 9 فقره با حدود 50 و نیم هکتار عرصه اعلام کرد.

وی اظهارکرد: امسال در تمام شهرستان های هشت گانه استان بجز بهمئی وقوع آتش سوزی گزارش شده و افزایش مشارکت مردمی مهم ترین راهکار پیشگیری و مقابله با آتش سوزی هاست.

وی بی توجهی و ناآگاهی برخی افراد به ارزش و اهمیت منابع طبیعی را یادآور شد و گفت: صداوسیمای مرکز استان نیز کمترین همکاری را در زمینه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی داشته است.

برزمند ادامه داد: سال گذشته نیز بیش از یک هزار و 140 هکتار از عرصه جنگلی و مرتعی استان طعمه آتش شد.

وی تعداد قرق بان های مستقر در بیش از 970 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی استان را حدود 350 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان نیروی قرق بان به هیچ وجه جوابگوی حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با وجود سخت گذر و کوهستانی بودن این عرصه ها نیست.

وی گفت: براساس استاندارد جهانی به ازای هر پنج تا هفت هزار هکتار عرصه منابع طبیعی یک قرق بان نیاز است درحالی که میانگین در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از 75 هزار هکتار است.

برزمند افزود: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر، یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز