وزش توفان با سرعت۸۰ کیلومتر در سیستان

۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۰۹:۵۶:۰۳
کد خبر: ۲۹۲۰۷۳
وزش توفان با سرعت۸۰ کیلومتر در سیستان
توفان از اواخر شب گذشته با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت شمال استان سیستان و بلوچستان را درنوردید و دید افقی را در منطقه به کمتر از یک هزار متر کاهش داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، «علی ملاشاهی» کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، امروز  گفت: با ورزش توفان در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان ضمن کاهش پنج تا هشت درجه ای دما غلظت گردو غبار را در این مناطق به پنج برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: توفان گردو خاک تا صبح سه شنبه در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی اظهار داشت: هم اینک شهرهای زاهدان، نصرت آباد و میرجاوه با پدیده باد و گرد و خاک رو به رو هستند و پیش بینی می شود وضعیت باد و گرد و خاک امروز و فردا در بخش های مرکزی استان و برخی نواحی جنوبی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روز گذشته 17 میلی متر باران همراه با رعد و برق و باد شدید در نیکشهر گزارش شده است گفت: برای نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان انتظار می رود تا اواخر هفته همچنان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر وجود داشته باشد و در برخی نقاط رگبار باران و گاهی رعد و برق و تند باد نیز پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بخش های شرقی دریای عمان به دلیل فعالیت جریانات مونسونی سمت گواتر و پسابندر مواج است و بخش های غربی به سمت زرآباد ارتفاع موج کمتر است.

نظر شما