۳۰ شکارچی آذربایجان شرقی اسلحه های خود را کنارگذاشتند

۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۱۰:۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۰۷۷
۳۰ شکارچی آذربایجان شرقی اسلحه های خود را کنارگذاشتند
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: 30 شکارچی استان در راستای حفاظت از تنوع زیستی و گونه های در معرض انقراض سلاح های خود را کنارگذاشتند.

حمید قاسمی  در این خصوص گفت : این شکارچیان بعد از اینکه تفنگ های خود را غلاف کردند به عنوان همیاران محیط زیست در حفاظت از گونه های حانوری با محیط بانان همراهی و همکاری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و باید به نسل های بعدی بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.

قاسمی ادامه داد: در آذربایجان شرقی 346 گونه جانوری موجود است که شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی می شود.

وی عمده ­ترین گونه­ های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب زیرچتر حمایت این اداره کل را مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه­ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش و گربه وحشی برشمرد.

وی پرندگان حمایت شده­ توسط این اداره کل را نیز پرندگانی همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک ( پاسری فرم­ها) عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهارکرد: زیستگاه­ های آبی مهم و با ارزشی در استان نظیر تالاب بین­ المللی قوریگل و تالاب­ های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل­ها و زیستگاه­های حاشیه ارس و دریاچه­های پشت سدها وجود دارد که مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، در حال انقراض و آسیب پذیر می­ باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز