وزیر آموزش و پرورش ایران در پانزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری :

کارکرد آموزش‌وپرورش فرهنگسازی است/ کد پیشتاز رفتارسازی است

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۹:۲۵:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۳۸۱
کارکرد آموزش‌وپرورش فرهنگسازی است/ کد پیشتاز رفتارسازی است
وزیر آموزش و پرورش کشور امروز در پانزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری : «ما می دانیم کد پیشتاز رفتارسازی است ،به دنبالش نگرش ها و هنجارها شکل می گیرد و به دنبال آن رفتارها متجلی می شود.» دراختتامیه این کنگره ملی برای اولین بار از پنج خانواده دانش آموز برگزیده تقدیر شد .

به گزارش خبرنگار جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، دراین مراسم که با حضور-دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و-علی اصغر فانی -وزیر آموزش و پرورش برگزارشد وزیر آموزش و پرورش ایران-علی اصغر فانی - به ایراد سخنرانی پرداختند و چنین گفتند: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش فرهنگسازی است. در ادبیات تعلیم و تربیت دنیا کارکردهایی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته اند که این کارکردها پنج یا شش عدد است  که کارکرد مشترک  همه آن ها فرهنگسازی است. آموزش و پرورش به خاطر گستردگی و به تعبیر مقام معظم رهبری یک میلیون معلم، سیزده میلیون دانش آموز و بیست و شش میلیون اولیای دانش آموز به طور مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند که چهل میلیون مخاطب مستقیم را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه به تعبیر بنده  کل جامعه مخاطب آموزش و پرورش هستند چنین ادامه داد :امروز در پرسش مهر پانزده شاهد حضور مردم، دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجو- معلمان مملکت به پاسخ رییس جمهوری هستیم که «چه کنیم که آب را حفظ کنیم؟» و امسال برای اولین بار اولیای دانش آموزان هم درگیر شدند ، غریب به دو میلیون خانواده از طریق دانش آموزان جواب دادند. این درهم بودن یک فرهنگسازی است ، ما می دانیم کد پیشتاز رفتارسازی است، به دنبالش نگرش ها و هنجارها شکل می گیرد و به دنبال آن رفتارها متجلی می شود و این اقدام ارزشمند بود و از همکاران وزارت نیرو، محیط زیست و کشاورزی صمیمانه تشکر می کنیم.

وی با تاکید براینکه رییس  جمهوری با شناختی که از مردم، دانش آموزان، کودکان و جوانان دارند می دانند که برای ایجاد ایرانی آباد و آزاد و توسعه یافته چاره ای جز توجه به دانش آموزان و آموزش و پرورش نیست ادامه داد : عنایات ایشان نسبت به آموزش و پرورش قابل تقدیر است. همچنین رهبر معظم هم به سرمایه ای بودن آموزش و پرورش تاکید داشته اند که سرمایه گذاری یک نهاد هزینه بر نیست و هم رییس جمهوری و هم مقام معظم رهبری و هم رییس مجلس بر این مبنا تاکید داشتند. امیدواریم توجه بیشتر از سوی دولت و مجلس به آموزش و پرورش این نهاد را در فرهنگسازی موفق تر کند.

برپایه این گزارش، در اختتامیه پانزدهمین کنگره ملی پرسش مهر دکتر فانی وخانم گُرد، کفاش، مروی رییس کمسیون انرژی مجلس و ناصر شفق مشاور عالی وزیر نیرو به روی سن آمدند و به برگزیدگان لوح تقدیر و سپاس در بخش های مقاله پژوهشی، نمایشنامه نویسی، داستان، سرود همگانی، کاریکاتور، وبلاگ، نقاشی، فیلم کوتاه پویانمایی، فیلم کوتاه مستند، شعر و عکاسی اهدا کردند و پس از آن برای اولین بار از پنج خانواده دانش آموزان برگزیده تقدیر شد.

نظر شما