امحای یک‌تن و ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در خراسان جنوبی

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۲:۲۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۴۷۷
امحای یک‌تن و ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در خراسان جنوبی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر امسال یک‌تن و 800 کیلوگرم انواع موادمخدر در پنجم تیرماه در استان امحا می‌شود.

به گزارش گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر،  علی زندی صبح امروز در جلسه تشریح برنامه‌های سالروز مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی اظهار داشت: اصحاب رسانه سفیران مبارزه با مواد مخدر هستند.

وی با بیان اینکه به مناسبت سالروز مبارزه با موادمخدر برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای آگاه‌سازی نسبت به مضرات موادمخدر برنامه‌ریزی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال سالروز مبارزه با موادمخدر با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، افزود: در راستای برگزاری برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در استان دو کمیته تخصصی تشکیل است.

زندی یادآور شد: در سال گذشته و سال جاری مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با موادمخدر، اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر است. در حال حاضر مبارزه با موادمخدر با یک دستگاه و ارگان امکان‌پذیر نیست بنابراین امر اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر به شوراهای مبارزه با موادمخدر شهرستان‌ها ابلاغ و در دستور کار آنها قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین بسترها برای اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر استفاده از توان سمن‌هاست و امسال با این رویکرد در برنامه‌های سالروز مبارزه با موادمخدر از توان سمن‌ها استفاده می‌کنیم.

زندی به برنامه‌های شاخص استان به مناسبت سالروز مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه سیار در پارک توحید و شعبانیه توسط سمن‌ها، تجلیل از خانواده یکی از شهدا، افتتاح نمایشگاه دائمی در محل نگارخانه شهرداری بیرجند، برگزاری مسابقه هندبال توسط موسسه اترک و برپایی دو پایگاه سلامت در مسیر جاده سلامت بیرجند از جمله این برنامه‌هاست که توسط سازمان‌های غیردولتی مدیریت می‌شود ولی نظارت آنها با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان است.

وی یادآور شد: سال گذشته همایش پیاده‌روی و امحای موادمخدر در مرکز استان همزمان با یکدیگر انجام شد ولی امسال این امکان وجود نداشته همایش پیاده‌روی در مسیر جاده سلامت و مراسم امحای موادمخدر در روبروی پارک توحید انجام می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی از امحای یک‎تن و 800 کیلوگرم موادمخدر غیردارویی در مرکز استان در سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 9 شب در بلوار صیاد شیرازی برگزار می‌شود.

زندی اضافه کرد: برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در جاده سلامت که با همکاری اداره ورزش و جوانان استان انجام می‌شود از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همایش بهبودیافتگان و تجلیل از فعالان امر مبارزه با موادمخدر نیز یکی از برنامه‌های شاخص بوده که به این مناسبت در مرکز استان برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز