معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان:

جوانان به موضوعی دست چندم تبدل شده است/مشکلات جوانان به ساختار وزارت ورزش ربطی ندارد

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۵:۳۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۶۰۲
جوانان به موضوعی دست چندم تبدل شده است/مشکلات جوانان به ساختار وزارت ورزش ربطی ندارد
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با تایید اینکه حوزه جوانان نسبت به بخش ورزش در این وزارتخانه مورد کم‌توجهی قرار گرفته، گفت: به دنبال بازسازی جدی و ایجاد تحول در حوزه جوانان هستیم.

به گزارش گروه وزارت جوانان خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی در شورای راهبردی ورزش و جوانان استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه ورزش و جوانان کرمانشاه تشکیل شد، اظهار کرد: اکنون با یک نابسامانی جدی هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان مواجهیم که دلیل اصلی آن عملکرد سلیقگی و بدون تفکر، دانش و شناخت مدیران است.

وی ادامه داد: هرگاه مدیران ما با هر گرایشی سلیقه‌های شخصی را به جای آنچه که بایسته و شایسته است اعمال کنند، دچار چنین وضعیتی خواهیم شد که جبران آن نیز با سرعت امکان‌پذیر نیست، مگر آنکه راه میان‌بری پیدا شود.

وی تشکیل شوراهای راهبردی را میان‌بری برای حل مشکلات ورزش و جوانان دانست و افزود: چون به این نتیجه رسیدیم که مشکلات عمده تنها با خرد جمعی حل می‌شوند، این شوراها را تشکیل دادیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه جوانان وجود دارد، یادآوری کرد: اگرچه ادغامی که در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته پخته و کارشناسی نبود، اما عقیده دارم مشکلات کنونی حوزه جوانان ناشی از ساختار نیست.

احمدی معتقد است: اینکه معاونت یا همان بخشی که به جوانان اختصاص یافت روز به روز کوچک شد و افرادی در آن متولی کار شدند که شناخت و بینش کافی نداشتند، وضعیت امور جوانان را به اینجا رساند.

به گفته این مسئول، از دیگر سو اولویت‌بندی و تعیین ساز و کار بر اساس اولویت‌ها برای حل مشکلات جوانان وجود نداشت.

وی با انتقاد از اینکه از ظرفیت تشکل‌های اجتماعی نیز برای حل مشکلات جوانان استفاده نشد، یادآوری کرد: در یک بازه زمانی عقیده بر حذف این تشکل‌ها بود که تعداد آنها از 4هزار تا 5هزار تشکل در کشور به 600 تا 700 مورد رسید.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی همه امور و مسائل جوانان نیست، تاکید کرد: باید بدانیم که 26 دستگاه دیگر هم با امور جوانان مرتبط هستند و باید وظیفه خود را انجام دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه اهمیت مشکلات جوانان برای بسیاری از دستگاه‌ها جا نیفتاده و به موضوع دست چندم و رفع تکلیفی آنها تبدیل شده‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل هویت جوانان ایرانی اشاره کرد که مسئولیت اصلی آن به آموزش و پرورش باز می‌گردد و یادآور شد: آموزش و پرورش در بازه زمانی زیاد و در مقطعی حساس با نسل جوان در ارتبط است، اما به جای آموزش‌های مفید و پرورش که باید سهم 80 درصدی داشته باشد، بیشتر به آموزش‌های بی‌ربط و سطحی می‌پردازد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: رسانه‌های ما هم سطحی و بی‌هویت کار می‌کنند و از طرف دیگر کار عمیق و دقیق رسانه‌های خارجی را داریم که نتیجه‌ای جز بی‌هویتی جوانان ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه در خصوص مسائل جوانان نمی‌توان از مرکز برای همه یک نسخه پیچید، افزود: برنامه‌ریزی باید در داخل استان‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه از انحراف بخش ورزش هم در کشور انتقاد کرد و گفت: باید ورزش ما سلامت محور و همگانی می‌شد، اما دید قهرمانی و حرفه‌ای آن هم فقط در بعد فنی و نه بعد فرهنگی و اخلاقی در آن حاکم شده ‌است.

به گفته وی، هدف ورزش تنها نتیجه گرایی، مادی و رسیدن به مدال و رتبه شده و بخش قهرمانی کل توجه ورزش را به خود اختصاص داده و این به یک باور و روند غلط تبدیل شده ‌است.

احمدی عنوان کرد: حتی رسانه ملی هم در این راستا گام برمی‌دارد، یک موضوع ساده و بی‌اهمیت را به دغدغه و معضل عمومی مردم تبدیل می‌کند حتی برخی نمایندگان مجلس هم در حوزه ورزش و حتی جوانان به حاشیه می‌پردازند و به دنبال موج‌سواری در ورزش هستند، به جای اینکه قانون‌های راهگشا تدوین کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید اصلاح جدی در این ساختارها ایجاد شود و رویه جدید ما نیز اصلاح هم در بخش ورزش و هم بخش جوانان است که آنقدر قهرمان محور نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز