استقرار تیم غربالگری کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۹:۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۲۶۷۷
استقرار تیم غربالگری کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها
رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقرار تیم غربالگری کارتن‌خواب‌ها در مراکز نگهداری و گرمخانه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر، انوشیروان محسنی بندپی درباره نحوه برخورد با کارتن‌خواب‌ها در پی انتقاد شهردار تهران از این روند اظهار کرد: چند هفته پیش در استانداری تهران جلسه‌ای با حضور روسای سه دانشگاه‌ علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و غیره در همین رابطه برگزار شد.

وی افزود: شهرداری اماکنی را جهت اسکان این افراد پیش‌بینی کرده است. باید چهره پایتخت از وجود این افراد که به دلایل مختلفی در زیر پل‌ها، گوشه خیابان، پارک‌ها و نظایر آن سکونت دارند، پاک شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برخی از این افراد مشکل اعتیاد، ایدز و بیماری‌های دیگر را ندارند ولی به دلایلی خانه را ترک کرده و به گوشه خیابان پناه آورده‌اند افزود: بر اساس تجربیاتی که در بهزیستی داشتیم پیشنهاد دادیم تا یک گروه غربالگری در مراکز نگه‌داری استقرار یابند و با افراد مصاحبه گرفته شود، معاینه شوند و نوع معضل و مشکلی که دارند مورد بررسی قرار بگیرد.

محسنی بندپی افزود: بر این اساس آنها که اعتیاد دارند به مراکز ترک و برخی به خانواده برمی‌گردند و در صورت لزوم برخی به سایر مراکز بهزیستی ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به موافقت و تعهد سه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر استقرار تیم غربالگری در این مراکز و گرمخانه‌ها اظهار کرد: درخواست کردیم دانشگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند و این کار را بزودی آغاز کنند و ما هم پس از گذشت مدت زمانی نسبت به نظارت، پایش، بازبینی و بررسی مراکزی که نگهداری افراد سرگردان و کارتن خواب را به عهده گرفته‌اند اقدام و ارائه خدمات تخصصی درمان را در نظر می‌گیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز