توصیه کارشناس مذهبی ؛

حضور جوانان در مساجد در ماه رمضان پررنگ‌تر باشد

۱۳۹۴/۰۳/۲۹ - ۰۴:۳۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۳۱۶۶
حضور جوانان در مساجد در ماه رمضان پررنگ‌تر باشد
علیرضا مرادی کارشناس مذهبی:مساجد سنگر هستند ،دشمنان ما از این سنگر می ترسند و می دانیم که انقلاب ما را مساجد بیمه کرد، با توجه به این مسئله همیشه مخصوصا در ماه رمضان توصیه به حضور پررنگ جوانان در مساجد داریم.

علیرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا با تاکید براینکه در مورد فضایل این ماه هر چه گفته شود کم است گفت: یکی از کارهای ماه رمضان تخلیه نفس است. این تخلیه نفس برای این است که بتوانیم اوامر خداوند را اجرا کنیم. وقتی این تخلیه صورت می گیرد پیروی از اوامر و دستورات خداوند کاری آسانتری می شود.

وی با بیان این که بیدار شدن در سحر از توجه های لازم دراین ماه است گفت: وقتی انسانی از خواب شبانه خود می زند، بر می خیزد تا عبادت کند، این تصمیم او را به سوی حرکت در مسیر پاکدامنی و اصل هایی که در ماه رمضان باید به آنها توجه داشته باشد سوق می دهد.

وی در خصوص ارتباط این ماه با سلامت جسمانی و روانی چنین توضیح داد: «از نظر علمی و پزشکی ثابت شده است، روزه برای بدن بسیار مفید است ، از سوی  دیگر وقتی فرد روزه می گیرد در یک حالت معنوی، عرفانی قرار گرفته و طوری راز و نیاز می کند که همه درها به روی شیطان بسته میشود.

وی با توضیح اینکه حتی  خواب مومن در این ماه عبادت است گفت: ماه رجب و ماه شعبان مقدمه ای معنوی  برای شروع این ماه مبارک  است و روح انسان را برای حضور دراین میهمانی الهی آماده می کنند.

این کارشناس مذهبی درمورد ارتباط جوانان امروزی با ماه مبارک رمضان و ایفا اعمال آن چنین گفت: الحمدلله شاهد حضور کثیر جوانان در اعتکاف ها در سال های قبل بوده ایم ، دراین مراسم دیده ایم که جوانان تا چه میزان سعی در نگهداری روح معنوی خود هستند . مساجد سنگر هستند، دشمنان ما از این سنگر می ترسند و می دانیم که انقلاب ما را مساجد بیمه کرد، با توجه به این مسئله همیشه مخصوصا در ماه رمضان توصیه به  حضور پررنگ جوانان در مساجد داریم.

وی در پایان سخنان خود با گفتن از اینکه جوانان توجه داشته باشند  رعایت حال جامعه و فضا روزه داری از واجبات است گفت: با روزه خواری علنی، با خدا وارد جنگ می شوند واین دور شدن از اصل پیدایش ، آنها را ازروح معنوی دور کرده و جامعه به بی مهری و رفتار ناشایست سوق پیدا می کند که آسیب اصلی را در نهایت خودشان می بینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز