پیگیری اینترنتی هزینه‌های درمانی فرهنگیان

۱۳۹۴/۰۳/۲۹ - ۱۲:۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۹۳۳۹۰
پیگیری اینترنتی هزینه‌های درمانی فرهنگیان
وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ۷۴۰ شعبه شرکت آتیه سازان حافظ در تمام کشور فعال بوده و اقدام به پرداخت خسارت به بیمه شدگان فرهنکی می‌کنند و امکان مشاهده مراحل پرداخت هزینه‌های پزشکی توسط فرهنگیان، در سایت شرکت آتیه سازان فراهم شده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، وزارت آموزش و پرورش با انتشار جوابیه‌ای به خبر این خبرگزاری با عنوان نقاط ضعف و قوت چهار بسته بیمه‌ای فرهنگیان  پاسخ داده است: با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ارائه بهترین خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان، اولین قرارداد بیمه طلایی از تاریخ 89.02.01 با شرکت بیمه ایران منعقد و طی 4 سال متوالی این قرارداد با شرکت مذکور منعقد و اجرا شد.

اجرای این قرارداد(با توجه به تنوع تعهدات و تعداد بیمه شدگان) طی 4 سال گذشته نیز با مشکلاتی همراه بود که از مهمترین آنها می‌توان به عدم وجود ظرفیت‌های مناسب صنعت بیمه در کشور و عدم همراهی مجموعه مرتبط با درمان از جمله بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی و پاراکلینیکی کشور اشاره کرد.

باتوجه به مشکلات و محدودیت‌های مالی دستگاه‌های اجرایی درسال 91 و 92 متأسفانه تأمین منابع با مشکل مواجه شد که ماحصل آن پرداخت کامل حق بیمه طی 9 ماه سال 1391 توسط خود بیمه شدگان و ایجاد بدهی به شرکت بیمه طرف قرارداد درسال 1392 شد.به دلیل افزایش فزاینده نرخ حق بیمه و عدم همکاری مناسب و اعلام انصراف شرکت بیمه ایران از ادامه همکاری با این وزارتخانه به دلیل انباشت بدهی و بروز اختلافات مالی متأسفانه تمدید قرارداد با این شرکت میسر نشد و براساس پیگیری‌ها و استعلام مجدد از شرکت‌های بیمه‌گر، نهایتاً شرکت آتیه‌سازان حافظ به عنوان مجری قرارداد سال 1393 انتخاب شد.

با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت بیمه‌گر، درحال حاضر و در همه استان‌ها، بالغ بر 740 شعبه و نمایندگی شرکت بیمه‌گر فعال هستند که در حال دریافت مدارک و هزینه‌های پزشکی و پرداخت خسارت به بیمه شدگان می‌باشند.

تعداد مراکز طرف قرارداد شرکت مذکور نیز از 313 مرکز در ابتدای قرارداد با آموزش و پرورش به بیش از 900 مرکز درمانی،‌بیمارستانی،  پاراکلینیک و سایر خدمات پزشکی در سطح کشور افزایش پیدا کرده است.

با توجه به وجود برخی مشکلات در هنگام ثبت نام، عضویت، اعلام شماره حساب و فراگیر کردن مشخصات بیمه شدگان در سراسر کشور، رسیدگی به پرونده‌های پزشکی و پرداخت خسارات با تأخیر انجام می‌گرفت که با اهتمام و هماهنگی‌های به عمل آمده توسط طرفین قرارداد، از مدت زمان انتظار برای انجام این امور تا حد بسیاری کاسته شده است.

طبق توافق طرفین و برابر با مفاد قرارداد، شرکت مذکور زمینه مشاهده‌ مسیر و مراحل پرداخت هزینه‌های پزشکی(خسارات) را در سایت خود فراهم ساخته و هم اکنون بیمه شدگان در سراسر کشور می‌توانند با درج کد ملی و کد پرسنلی، ضمن مشاهده مشخصات بیمه شدگان تحت پوشش خود، نسبت به پیگیری‌ هزینه‌های درمانی خود اقدام کنند.

این اداره کل تمام اهتمام خود را برای ایجاد همکاری فی ما بین ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق و نواحی تابعه با شعب و نمایندگی‌های شرکت آتیه سازان و تشکیل و برگزاری جلسات مشترک،‌پیگیری، رفع کاستی‌ها و مشکلات موجود و دستیابی به راهکارهای مناسب و تسهیل در روند اجرای قرارداد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان به کار گرفته است.

این اداره کل براساس سیاست‌های دولت و وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استمرار پوشش‌های مناسب بیمه‌ای، پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، مقدمات امور جهت شناسایی تعهدات و پوشش‌های بیمه‌ای برای اجرای قرارداد درمان تکمیلی در سال 94 را به انجام رسانده است.

هرچند نوع قرارداد، میزان پوشش، تأمین منابع مالی جهت پرداخت حق بیمه و نحوه‌ اجرای قرارداد توسط شرکت‌های بیمه‌گر همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارت و فرهنگیان است، اما بدون تردید افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال گذشته و میزان افزایش تعرفه‌ها در سال 94 بر میزان حق بیمه پرداختی، مفاد قرارداد و چگونگی ارائه خدمات و تعهدات توسط شرکت‌های بیمه‌گر در سال جاری، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وزارت آموزش و پرورش جهت ارج نهادن و احترام به سلایق و نظرات همکاران، پس از تحقیق و بررسی پیرامون تعهدات و پوشش‌های مختلف بیمه‌های تکمیلی درمان و با عنایت به افزایش تعرفه‌ خدمات پزشکی، پس از تدوین و ارائه چهار بسته پیشنهادی برای نظرسنجی و اخذ نظرات فرهنگیان سراسر کشور اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ برای انجام امور بیمه‌ درمان تکمیلی به روش صندوقی کرده است که از تاریخ 94.03.01 در حال اجراست و بخشنامه و شیوه نامه مربوطه نیز به تمام استان‌های کشور ارسال شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز