اجرای طرح « سلامت در ضیافت» در مساجد شهر تهران

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۰:۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۳۵۶۴
اجرای طرح « سلامت در ضیافت» در مساجد شهر تهران
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از ارائه خدمات سلامت در ماه مبارک رمضان به شهروندان پایتخت خبر داد و گفت: طرح «سلامت در ضیافت» به همت ادارات سلامت مناطق 22 گانه و با همکاری خانه های سلامت محلات و خادمان سلامت مساجد، به مناسبت ماه مبارک رمضان در مساجد سراسر پایتخت اجرا می شود.

به گزارش گروه شهروشهروندجوان خبرگزاری برنا، سمانه زمانی گرمسیری با اعلام این خبر اظهار داشت: مساجد علاوه بر کاربرد عبادی خود در حوزه پرستش ذات اقدس الهی و افزایش معلومات دینی مردم، در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ... نیز دارای ظرفیت های بسیار بالایی هستند که در صورت شناسایی و بهره گیری صحیح از آن می توان خدمات در خور توجهی را به شهروندان ارائه کرد.

وی افزود: این ظرفیت ها در مساجد در برخی از ایام سال فراخور مناسبت مربوطه از اهمیت مضاعفی برخوردار است و از جمله این مناسبت ها ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را در حوزه های مختلف برای ارائه خدمات فراهم می سازد. به همین منظور طرح سلامت در ضیافت برای شهروندان در تمامی مساجد شهر تهران اجرا می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران یادآور شد: اجرای طرح سلامت در ضیافت از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا 26 تیر ماه (همزمان با روز قدس) ادامه می یابد.

وی، استفاده از ظرفیت بالای مساجد در ارائه خدمات سلامت به شهروندان در ماه مبارک رمضان، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان، احیاء و تقویت نقش مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه های حفظ ارزش های والای اسلامی، حساس سازی و جلب توجه بیشتر شهروندان به مسائل مربوط به سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی، تقویت نقش خادمین سلامت مساجد در سطح محله را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

زمانی خاطرنشان ساخت: با اجرای طرح «سلامت در ضیافت» خدماتی چون مشاوره روان شناسی، ارائه مشاوره تغذیه و طب اسلامی، مشاوره پزشکی، توزیع اقلام آموزشی، برگزاری مسابقات سلامت، تست فشار خون به شهروندان ارائه می شود.

وی از برگزاری سخنرانی آموزشی سلامت محور در مساجد تهران خبر داد و افزود: مهارت های زندگی، بهداشت فردی و گروهی، نقش آموزه های دینی در ارتقای سلامت و ... در قالب این سخنرانی ها پس از اقامه نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء به شهروندان، آموزش داده می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اعلام اجرای برنامه های ویژه برای کودکان در طرح «سلامت در ضیافت» گفت: فعالیت های ویژه برای کودکان نظیر قصه گویی، نقاشی، مسابقه و ... نیز در مساجد برای آموزش و آشناسازی آنان با مباحث بهداشتی و سلامتی و آموزش صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز