راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در مرزهای گیلان با هدف توسعه ی صادرات

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۱:۲۸:۵۸
کد خبر: ۲۹۳۵۹۹
راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در مرزهای گیلان با هدف توسعه ی صادرات
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در مرزهای گیلان در راستای توسعه ی صادرات خبر داد.

به گزارش گروه میراث فرهنگی خبرگزاری برنا،  رضا علیزاده صنایع‌دستی را کسب و کار اصلی استان دانست و اظهار کرد: هنرمندان در حوزه عرضه محصولات متنوع صنایع‌دستی اهتمام ویژه دارند.


وی افزود: در گیلان 16 هزار و 700 هنرمند در 71 رشته صنایع‌دستی استان مشغول فعالیت هستند.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه از تعداد هنرمندان مذکور 6 هزار نفر بیمه هستند، گفت: مسئله بیمه در یک سال اخیر محدودیت‌هایی در حاشیه کسب و کار صنایع‌دستی ایجاد کرده که موجب نگرانی هنرمندان صنایع‌دستی شده است.


وی درباره ارائه طرح‌های صنایع‌دستی به بانک‌ها و اعطای تسهیلات تصریح کرد: 251 طرح به بانک معرفی شده که 41 طرح توانستند یک‌میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات جذب کنند.


علیزاده ادامه داد: اگر حمایت‌های خوبی از نظر تسهیلات بانکی صوت گیرد به واسطه ایجاد کسب و کار شاهد رشد قابل توجه خواهیم بود.
وی نقش صنایع‌دستی در گردشگری گیلان را مهم دانست و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی می‌تواند موجب رشد و توسعه صنایع‌دستی در بحث گردشگری شود.


این مسئول از ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه برای عرضه صنایع‌دستی به گردشگران نقش مهمی دارد و در این راستا بازارچه صنایع‌دستی مرزی می‌تواند کمک‌کننده باشد و در امر صادرات این محصولات تحول ایجاد کند.


وی یادآور شد: در گیلان 41 کارگاه صنایع‌دستی، 115 فروشگاه، 32 شرکت تعاونی، 40 رشته بالای 50 سال و 31 رشته زیر 50 سال سال قدمت وجود دارد و 13 رشته صنایع‌دستی نیز در حال فراموشی است.


علیزاده احیای رشته‌های فراموش شده را یکی از برنامه‌های مهم ذکر کرد و افزود: سال گذشته اعتباری در بحث آموزش رشته‌های فراموش شده صنایع‌دستی گیلان گذاشته شد، اما کافی نیست.


وی مطالعه پژوهشی در بحث صنایع‌دستی را ضرورت این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: مطالعات پژوهشی نیاز به حمایت و کمک‌هایی دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان شناسایی بازارهای هدف را از دیگر برنامه‌های ضروری عنوان کرد و یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که محصولات صنایع‌دستی ما بتواند با دیگر کشورها رقابت کند.


وی راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی در راستای معرفی صنایع‌دستی به بازارهای هدف را امری ضروری خواند و متذکر شد: فروشگاه‌های مجازی در حال بازاریابی به سوی بازار و کشورهای هدف هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز