طرح تحول نظام سلامت جنوب شرقی ترین شهرستان کشور را هم متحول کرد

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۳:۳۴:۰۹
کد خبر: ۲۹۳۶۷۳
طرح تحول نظام سلامت جنوب شرقی ترین شهرستان کشور را هم متحول کرد
با اجرای طرح بازسازی و تجهیز مراکزبهداشتی درمانی، رد پای طرح تحول به مناطق روستایی و دور افتاده شهرستان چابهار هم رسید.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، رئیس مرکز بهداشت چابهار با اعلام این مطلب گفت: مراکز بهداشتی درمانی به عنوان سطح اول ارائه خدمات نظام سلامت به مردم از اهمیت ویژه ای برخوردارند و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت فرصتی فراهم آمد تا علاوه بر تامین نیاز این مراکز به پزشک عمومی، امکان ارتقاء شاخص های ساختمانی و تجهیزاتی این مراکز نیز فراهم شود.

دکتر مصطفی امینی گفت: با اجرای طرح هائی از قبیل بازسازی، تعمیر اساسی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی نگور، پلان، نوبندیان، باهوکلات، عرب زهی، مرکز شهری شماره 1 و مرکز شهری شماره 4، تحولات جدی در شاخص های ساختمانی و تجهیزاتی سامانه بهداشت و درمان چابهار اتفاق افتاده است.

وی بازسازی و تجهیز مرکز مبارزه با سل، آزمایشگاه مرکزی و خوابگاه دانش آموزان بهورزی شهرستان چابهار را از دیگر طرح های عمرانی در حوزه بهداشت این شهرستان برشمرد و گفت: برای فراهم آوردن امکان استقرار دائم نیروهای تخصصی 10 واحد پانسیون جهت اسکان پزشک, ماما و کادر بهداشتی در مجاورت مراکز بهداشتی درمانی نگور, پلان، نوبندیان, پیرسهراب, باهوکلات وعرب زهی تعمیر اساسی و تجهیز شده است.

 امینی اعتبار هزینه شده برای بازسازی و تجهیز این مراکز را بالغ بر 55 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مرکز بهداشتی درمانی زیباشهر نیز با استفاده از این اعتبارات حصارکشی شده است.

وی با اشاره به وجود ترددهای مرزی و واردات گسترده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از مرزهای دریایی، ساخت و تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذائی را از دیگر طرح های عمرانی در حوزه بهداشت شهرستان چابهار عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه در آستانه افتتاح قرار دارد و به زودی به طور رسمی برای خدمت به مردم قرار خواهد گرفت.

نظر شما