با تدوین سند راهبردی زیباسازی شهر تهران؛

زیبایی در پایتخت سنجش پذیر می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۴:۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۶۸۷
زیبایی در پایتخت سنجش پذیر می‌شود
مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط‌زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: با تدوین سند راهبردی زیباسازی شهر تهران، زیبایی در پایتخت سنجش‌پذیر می‌شود.

به گزارش گروه شهروشهروندجوان خبرگزاری برنا، هادی افراسیابی با بیان این مطلب افزود: وجود اشکال مختلف معماری در شهر تهران طی سال‌های اخیر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را بر آن داشت تا با تدوین سند راهبردی زیباسازی شهر تهران، دستورالعمل‌های لازم برای ارتقاء هویت ایرانی-اسلامی را مشخص سازد.

وی با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی این سند طی ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: در این پروژه مطالعاتی، هر یک از فضاهای شهر اعم از بزرگراه ها، خیابان‌ها، میادین و فضاهای عمومی مانند پارک ها و ... را تقسیم بندی کرده و برای هر کدام راهکاری ارائه داده‌ایم.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در این سند شاخص‌ها و معیارهای کلان زیبایی در تهران مشخص شده است و بر این اساس، سازمان زیباسازی به طور دوره‌ای می‌تواند وضعیت زیبایی در پایتخت و میزان مشارکت شهروندان در امر زیباسازی شهر را مورد سنجش قرار دهد.

بنابراین گزارش؛ افراسیابی در خاتمه نیز به تهیه جدول اطلاعاتی (دیتابیس) مربوط به آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و افزود: با تدوین این جدول اطلاعاتی، همه مطالعات و پژوهش های انجام شده در رابطه با آلودگی هوا در تهران در یک سامانه جمع آوری می شوند و مسئولان این حوزه به راحتی می توانند به مطالعات انجام شده دسترسی پیدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز