معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

تدوین نهایی نظام نامه اخلاق حرفه ای ورزشی/حمایت وزارت ورزش از سمن های فرهنگی جوانان

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۵:۲۴:۰۳
کد خبر: ۲۹۳۷۰۶
تدوین نهایی نظام نامه اخلاق حرفه ای ورزشی/حمایت وزارت ورزش از سمن های فرهنگی جوانان
دکتر احمدی با اشاره به حمایت وزارت ورزش و جوانان از سمن های فرهنگی جوانان از تدیونی نهایینظام نامه اخلاق حرفه ای ورزشی خبر داد.

به گزارش گروه وزارت جوانان خبرگزاری برنا، امروز شنبه 30خرداد 1394، اصحاب رسانه های جمعی، در سالن اجتماعات این وزارتخانه گرد هم آمدند ، و در جریان برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان، قرار گرفتند.

دکتر سید عبدالحمید احمدی، مشاور عالی و معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، در ابتدا، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به همه خبرنگاران ، برگزاری این نشست در ماه رمضان را، با موضوع قرآنی آن ، هماهنگ و مناسب توصیف کرد.

او یکی از  فعالیت های  این معاونت را فعالیتهای قرآنی نامید و توضیح داد : ما معتقدیم که اگر بخواهیم جوانان و ورزشکارانمان در مسیر تعالی قرار گیرند، باید با آموزه های قرآنی آشنا شوند.

مشاور عالی وزیر، منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام ویژه به قرآن را، مورد تأکید قرار داد و افزود:مقام معظم رهبری، توجه ویژه ای به اشاعه فرهنگ قرآنی بین همه مردم، و به خصوص جامعه ورزشکاران و جوانان داشته و دارند و بارها تأکید کرده اند که فضای ورزش و جوانان، باید فضائی معنوی و قرآنی باشد.ضمن اینکه شخص رییس جمهور نیز، توسعه فعالیت های ورزشی و قرآنی را،همواره، مورد اهتمام قرار داده است.

احمدی یادآور شد:دکتر گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ، به کار گیری تمام توان اجرائی این وزارتخانه را، در جهت توسعه فرهنگ قرآنی، خواستار شده است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان،ضمن اشاره به عضویت این وزارتخانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی، تصریح کرد:هر کدام از این عضویت ها، برای ما مسئولیت سنگینی ایجاد می کند و ما باید در عرصه عمل، به بسط و گسترش آموزه های قرآنی همت گماریم.

مشاور عالی وزیر، پس از مرور کیفی و کمی دوره اول مسابقات قران ورزشکاران و جوانان کشور ، از برگزاری هر چه با شکوه تر دوره دوم این دوره از مسابقات خبر داد و گفت:بی تر دید در دوره پیش رو، شاهد رشد کمی و کیفی برنامه های قرآنی خواهیم بود و فقط در مقوله قرائت، متمرکز نخواهیم شد.تمام تلاش ما بر این است که در حوزه مفاهیم قرآنی فعالیت داشته باشیم.از قرائت گرفته تا مفاهیم حفظ موضوعی قرآن.

احمدی ، توجه به موضوعات متناسب با ورزش و جوانان را در دومین دوره از مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان، مورد تأکید قرار داد و افزود:در دوره پیش رو، به احادیث موضوعی هم توجه مطلوبی خواهیم کرد تا انشاءا... بتوانیم به عمق دریافت مطالب قرآنی، نائل شویم.

وی افزود : سال گذشته در نخستین دوره این مسابقات 15 هزار نفر شرکت داشتند که در نوع خود قابل توجه بود و پیش بینی می شود امسال 50 هزار نفر شرکت کنند.

 احمدی گفت: این رقابت ها در دو مرحله استانی و کشوری امسال برگزار می شود که دوره اول آن به میزبانی تهران خواهد بود و ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش نیز در آن حضور دارند.

وی درادامه درباره برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، ورزشکاران و جوانان گفت: این رقابت ها درسطح استانی درماههای شهریور، مهر و آبان و همچنین مرحله کشوری آن در زمستان امسال برگزار می شود.

معاون وزیر ورزش با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی درسال گذشته گفت: براین اساس تصمیم گرفتیم دومین مرحله این مسابقات را با تمهیدات بیشتری برگزار کنیم و برهمین اساس به کمیت و کیفیت این مسابقات نیز افزودیم.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا برای توسعه مسابقات قرآنی تصمیم دارید دفاتر قرآنی در سازمان ها و ادارات مختلف ایجاد کنید؟ گفت: در این باره طرح جامعی پیش بینی شده است، اما از طرفی برای ایجاد دفاتر دایمی قرآنی در وزارتخانه ها و دیگر سازمان ها نیاز به تایید سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشور داریم.

احمدی درپاسخ به پرسش دیگری که آیا این مسابقات درسطح بین المللی برگزارمی شود، گفت:دربعد بین المللی نیازبه بررسی دقیق برای بین المللی کردن مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان وجود دارد اما امیدواریم بتوانیم این مسابقات را در سطح ملی با کیفیت خوبی برگزار کنیم و اگر شرایط برگزاری این رقابت ها در عرصه بین المللی فراهم شد آن را دنبال می کنیم.

معاون فرهنگی آموزشی وپژوهشی وزارت ورزش و جوانان درباره مورد توجه قراردادن نخبگان ورزشی در رقابت های قرآنی گفت: هماهنگی های لازم بافدراسیون های ورزشی انجام شده تا ورزشکاران ازتیم های ملی در رشته های مختلف در این رقابت ها حضور داشته باشند.

احمدی درعین حال تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم تا گفتمان فرهنگی را در حوزه ورزش و جوانان حاکم کنیم و ماموریت اصلی وزارت ورزش و جوانان نیز اثرگذار بودن حوزه فرهنگی در بخش ورزش و جوانان است.

دکتر احمدی ابراز امیدواری کرد که امسال، 50 هزار نفر در بخشهای مختلف دومین دوره مسابقات قرآن شرکت کنند که در مقایسه با 15 هزار نفر  شرکت کننده در سال گذشته، رشد مناسبی را نشان می دهد.

سید عبدالحمید احمدی، گفت:شرکت 50 هزار  نفری در این دوره از مسابقات قرآنی، به ایجاد موج مثبتی در فضای قرآنی کشور خواهد انجامید و موجب گسترش و بسط فرهنگ قرآنی در گستره ملی خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان به تدوین نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور و همچنین نظام نامه اخلاق حرفه ای ورزش اشاره کردوگفت:سال گذشته توانستیم نظام نامه جامع فرهنگی ورزشی کشوررا تدوین و با امضای وزیر ورزش به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کنیم که در حال حاضر در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

احمدی همچنین از تدوین نهایی نظام نامه اخلاق حرفه ای ورزشی خبر داد.

وی تعامل معاونت فرهنگی با امورجوانان، ارتباط با باشگاه های فرهنگی ورزشی، حضور روحانیون درفدراسیون های ورزشی وهمچنین اعزام به رقابت ها برای پاسخگویی به مسایل شرعی ورزشکاران، فعال کردن اقدامات فرهنگی درتمامی دفاتراستانی وهمچنین برپایی نکوداشت شهیدان ورزشکار دربهمن ماه امسال راازاقدامات این معاونت برشمردوافزود: نشست های مختلف با مربیان، داوران وهمچنین اعزام ورزشکاران با توجه به کسب سهمیه المپیک ریو نیز از دیگر برنامه های فرهنگی معاونت این وزارتخانه است.

مشاور عالی وزیر، از جهاد دانشگاهی ، خبرگزاری قرآن، شورای فرهنگ قرآنی و شبکه های رادیویی و تلویزیونی قرآن، به عنوان نهادهایی که وزارت ورزش و جوانان را در امر برگزاری دومین دوره از مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان یاری می کنند یاد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز