تعلیق ۲۶ میلیون دلار کمک صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست به ایران

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۹:۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۹۴۳۳۶
تعلیق ۲۶ میلیون دلار کمک صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست به ایران
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تحریم های ناعادلانه غربی ها علیه محیط زیست ایران گفت: صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست تنها ٤.٢ از ٣٠ میلیون دلار منابع تخصیص یافته برای اجرای پروژه های زیست محیطی کشورمان را تعهد کرده است.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری برنا به نقل از سازمان محیط زیست،  معصومه ابتکار با تاکید بر این که بر اساس معاهدات جهانی حفاظت از محیط زیست مسوولیتی مشترک و همگانی است افزود: این مهم در شورا و مجمع تسهیلات زیست محیطی جهانی و نیز نشست کنفرانس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوایی نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

 وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم تلاش های به عمل آمده، دبیرخانه تسهیلات زیست محیطی جهانی در مواجهه با فشار کشورهای کمک کننده غربی، تا کنون اقدامی برای رفع تبعیض در این زمینه به عمل نیاورده است.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) متاسفانه تنها مبلغ ٤.٢ میلیون دلار از ٣٠ میلیون دلار منابع تخصیص یافته برای اجرای پروژه های زیست محیطی کشورمان را پرداخت کرده و با اعمال تحریم ها و علی رغم تصویب پروژه ها حدود ٢٦ میلیون دلار از GEF-5 به حالت تعلیق در آمده است.

 وی با اشاره به اقدامات ایران برای دریافت اعتبار در GEF-6 افزود: متاسفانه صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) تمامی اعتبارات جمهوری اسلامی ایران برای GEF-6 را از ابتدای سال جاری میلادی معلق کرده است.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابرازامیدواری کرد که با تلاش های دیپلماتیک صورت گرفته این مشکل هرچه سریعتر برطرف شده تا اجرای پروژه های بین المللی ایران نیز آغاز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز