گزارش اختصاصی برنا از حادثه اسید پاشی در لرستان؛

نزدیک افطار وارد خانه‌ شد و اسید بر سر وصورت همسر و دخترم ریخت

۱۳۹۴/۰۴/۰۵ - ۱۱:۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۰۵۰
نزدیک افطار وارد خانه‌ شد و اسید بر سر وصورت همسر و دخترم ریخت
گروه حوادث و انتظامی خبرگزاری برنا-برادرم بی درنگ ظرف اسیدی که در دست داشت را روی همسرم پاشید. صدای فریاد های همسرم ازشدت سوزش که بلند شد، دخترم خود را به مادرش رساند، مابقی اسید را روی دخترم ریخت و بعد هم با چاقو به آنها حمله کرد چونکه قصد جانشان را داشت.

"درویشی" که همسر و دخترش قربانیان اسیدپاشی اخیر در لرستان بودند در گفت و گو با خبرنگار گروه حوادث خبرگزاری برنا گفت: اتفاق سه شنبه دوم تیرماه رخ داد و من منزل نبودم، نزدیک افطاربود،  همسر و دخترم روزه بودند، همسرم در حال آماده کردن افطار بوده که با با شنیدن صدای زنگ برای باز کردن درب می رود. برادرم پشت درب بود، درب را که باز کردند وارد خانه شد و بی درنگ ظرف اسیدی که در دست داشت را روی همسرم پاشید. صدای فریاد های همسرم  ازشدت سوزش که بلند شد ، دخترم خود را به مادرش رساند، مابقی اسید را روی دخترم ریخت و بعد هم با چاقو به آنها حمله کرد چونکه قصد جانشان را داشت. «رعنا»یم ده درصد و همسرم نیز 20  درصد دچار سوختگی شده اند.

مقابل در بیمارستان از این سو به آن سو می‌رفت، مضطرب و نگران بود. همسر و فرزندش در بیمارستان بستری بودند، آنهم در اثر سوختگی، سوخته بودند چون بردارش آنها را سوزانده  بود آنهم با اسید!

وقتی از او علت این حادثه را جویا شدیم درحالیکه سعی می کرد بغض صدایش را پنهان کند که در نهایت هم نتوانست و اشک صورتش را پر کرد  چنین به خبرنگار برنا گفت: سرکار بودم، میوه فروش هستم ، چند نفر از همسایه ها سراسیمه به مغازه من آمدند، از چهره شان مشخص بود چیزی می خواهند بگویند و نمی توانند، اما آخر چاره ای نداشتند و گفتند. آنها می گفتند و ثانیه به ثانیه بیشتر بدنم  از شنیدن آنچه می گفتند یخ می‌کرد، بر صورتم کوبیدم تا از خواب بپرم، فکر می کردم آنچه می گویند و می شنوم یک کابوس است اما نبود! گفتند: بیا ببین برادرت چه بر سر خانواده ات آورده، بر سر و صورت زن و بچه ات اسید پاشیده است.

«درویشی» درحالیکه از شدت ناراحتی لکنت زبان گرفته بود و نمی توانست به راحتی صحبت کند چنین ادامه داد: نمی دانید تا درب خانه چگونه رفتم، پاهایم می لرزید اما می دویدم، وقتی رسیدم زن و دخترم از شدت سوزش به خود می پیچیدند و ماموران امداد تازه از راه رسیده بودند، اول به  بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد منتقلشان کردند . آنجا  پزشکان گفتند :« بهتر است به تهران منتقل شوند و در بیمارستان مجهزتری درمان شوند.» همین شد که به تهران آوردمشان و حال هم دراین بیمارستان (شهید مطهری ) بستری هستند.

«درویشی »همسر فاطمه قلندری و رعنا درویشی 9 ساله قربانیان این حادثه در ادامه به  خبرنگار برنا گفت: اتفاق سه شنبه دوم تیرماه رخ داد و من منزل نبودم، نزدیک افطاربود،  همسر و دخترم روزه بودند، همسرم در حال آماده کردن افطار بوده که با شنیدن صدای زنگ برای باز کردن درب می رود. برادرم پشت درب بود، درب را که باز کردند وارد خانه شد و بی درنگ ظرف اسیدی که در دست داشت را روی همسرم پاشید. صدای فریاد های همسرم  ازشدت سوزش که بلند شد ، دخترم خود را به مادرش رساند، مابقی اسید را روی دخترم ریخت و بعد هم با چاقو به آنها حمله کرد خواست که گردنشان را ببرد که همسرم بر روی دخترم افتاد تا فرزندم در امان باشد و در ادامه با برادرم درگیر شد و همین درگیری باعث شد رگ دستانش ببرد و عصب انگشتانش آسیب جدی ببیند .

وی با بیان این که  پزشکان به من گفته اند «رعنا»یم  ده درصد و همسرم 20  درصد دچار سوختگی شده اند ادامه داد: اسید کتف و کمر همسرم را سوزانده و دخترم هم از ناحیه دست و بخشی از گردن دچار سوختگی شده است .

«درویشی» درادامه چنین تاکید کرد: با برادرم مشکلی نداشتیم ، برادرم مشکل دارد ، مریض فکری است، بعد از این حادثه از وی به مراجع قضایی  شکایت کردم، 24 ساعت نشده بازداشتش کردند ، الان هم در آگاهی کوهکدشت است.

وی با گفتن این سخنان در پایان اینگونه تاکید کرد: شکایت از برادرم را به هیچ عنوان پس نمی گیرم، زن و دخترم بی گناه بودند ، باید مجازات شود.

بر پایه این گزارش ،سخنان همسر و پدر قربانیان این حادثه در حالی مطرح شد که هوشنگ بادپی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان چنین از این حادثه و میزان جراحت قربانیان گفت: مجروحان حادثه اسیدپاشی شهرستان کوهدشت دوم تیرماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد پذیرش و سپس در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه برای انجام اقدامات تخصصی درمانی به تهران اعزام شدند.

بادپی با بیان این سخنان چنین گفت : گویا این نزاع دریک اختلاف خانوادگی بین دو برادر رخ داده است این حادثه دو نفر مصدوم شامل یک مادر ۳۹ ساله و یک دختربچه نه ساله داشته است.

بادپی در حالیکه «درویشی» همسر این زن و پدر دختر قربانی شده میزان جراحت را 20 درصد عنوان کرده بود با نگاه تخصصی چنین گفت : مطابق برآورد اولیه میزان سوختگی ناشی از اسیدپاشی در این زن لرستانی ۴۰ درصد اعلام شده و عمده آسیب از ناحیه صورت، سر و گردن و پشت بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در جریان اسیدپاشی چشمان این زن لرستانی آسیب ندیده است تصریح کرد: در پذیرش این زن لرستانی توسط مراکز درمانی استان نابینایی بر اثر اسیدپاشی گزارش نشده  است.

وی ادامه داد: دختربچه مجروح در این حادثه اسیدپاشی نیز متاسفانه از ناحیه اندامی دست و پا دچار سوختگی شده است و میزان سوختگی وی ۲۰ درصد اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز