بررسی مسایل و مشکلات خانواده ها در نمایشگاه قرآن

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۰:۴۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۸۱۸
بررسی مسایل و مشکلات خانواده ها در نمایشگاه قرآن
خانواده به عنوان رکن اصلی جوامع بشری همزمان با وقوع تغییر و تحولات روزافزون در دنیای مدرن دستخوش مسایل و مشکلات عدیده ای شده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، به منظور ارج نهادن به کانون خانواده ایرانی، برای نخستین بار در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با برپایی غرفه ای با عنوان به وقت خانواده با حضور کارشناسان، مسایل و مشکلات پیشروی خانواده مدرن بررسی و پاسخ های لازم به بازدیدکنندگان ارایه می شود.

معاون اجرایی بخش خانواده ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن کریم  در خصوص برپایی این غرفه، اظهارداشت: سیر تحولات در دنیای امروز موجب بروز برخی مسایل و مشکلات در زندگی خانواده ها شده که این روند روز به روز بر فاصله بین این نهاد مقدس با قرآن کریم منجر شده است.

سیده زهرا حسینی گفت: در این خصوص آیات بسیاری در تقدس نهاد خانواده در قران کریم آمده و مکررا بر حفظ ارزش جایگاه آن در جریان سیر تحولات تاکید شده است.

وی اظهارداشت: امروز بیش از گذشته احساس می شود در بین خانواده ها و تک تک اعضای آن با قرآن کریم فاصله افتاده و از توصیه های قرآنی دور شده اند بطوری که در بیشتر مواقع با تزلزل این نهاد مواجه هستیم.

حسینی با طرح این مطلب که در بین خانواده ها آیات و احکام الهی چه جایگاهی دارد ، افزود: در زمان های سابق و در میان بیشتر خانواده ها مسایل و مشکلات از طریق مراجعه به قرآن کریم و آیات الهی رفع می شد ولی امروزه این اتفاق کمرنگ شده و لذا دست اندرکاران در این بخش تلاش دارند در سه بخش تا حدودی پاسخگوی بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی باشند.

وی اظهارداشت: نخست بخش لبخند خانواده است که در این بخش مسایل و مشکلات خانواده مدرن به صورت کاریکاتور ترسیم شده و با حضور کارشناس مربوطه نسبت به وجود ورود تکنولوژی به زندگی مردم و در پی آن بروز مسایل و مشکلات این دست سبک زندگی بررسی و پاسخ لازم ارایه می شود.

حسینی ادامه داد: در بخش خانواده رسانه، از خبرگزاری های دیدار و شنیداری طی نشست های روزانه با حضور کارشناسان در محل این غرفه ضمن درخواست همکاری در این خصوص ، خواسته شده به لحاظ اهمیت موضوع ، اخبار و تحولات خانواده ها را در این مراکز پردازش شود.

وی با بیان اینکه زنان سرزمین اسلام ، عنوان دیگر این بخش است ، اظهارکرد: در این بخش زنان به عنوان استحکام بخش کانون روابط خانوادگی مطرح و زنان اسطوره دنیای اسلام درعرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ، به عنوان الگوهای موفق در نهاد خانواده با حضور کارشناسان برای بازدیدکنندگان بیان می شود.

در حاشیه برپایی غرفه به وقت خانواده ، در دو بخش خانواده و کودک برای بازدیدکنندگان توسط کارشناسان مشاوره ارایه می شود .

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از پنجشنبه سوم تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب آغاز به کار کرده و تا 23 ماه جاری مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 19 تا 24 میزبان علاقه مندان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز