عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران:

نوجوانان در سنین کمتر از ۱۵ سال به سیگار و قلیان روی می‌آورند

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۰:۵۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۵۸۲۷
نوجوانان در سنین کمتر از ۱۵ سال به سیگار و قلیان روی می‌آورند
عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: در حال حاضر نوجوانان ما در دوره تحصیلی متوسطه اول و سنین کمتر از ۱۵ سال به سیگار و قلیان روی می‌آورند که یکی از غفلت‌های بسیار خطرناک این است که هیچ کس به فکر آسیب‌هایی که در آینده دچار آن خواهند شد، نیست.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، شقایق ملک‌زاده در همایش نقش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در مقابله با اعتیاد در محمودآباد اظهار کرد: در طرح های پیشگیری از اعتیاد باید دروازه‌های ورودی گرایش افراد به بلای خانمان سوز اعتیاد را شناسایی کرد.

وی افزود: در حال حاضر نوجوانان ما در دوره تحصیلی متوسطه اول و سنین کمتر از ۱۵ سال به سیگار و قلیان روی می‌آورند که یکی از غفلت‌های بسیار خطرناک این است که هیچ کس به فکر آسیب‌هایی که در آینده دچار آن خواهند شد، نیست.

عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران با این مثال که”وقتی یک شخص کور را می بینیم، خدا رو شکر می کنیم که ما کور نیستیم”، تصریح کرد: مبتلایان به سیگار، قلیان و مخدرها همیشه فکر می‌کنند که مانند معتادان بدحال نیستند و همین توجیه باعث می‌شود تا به سرنوشتی خطرناک دچار شوند.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: افراد به آرامی درگیر اعتیاد می‌شوند و چون آینده خود را هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کنند به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمامی مواردی که یک فرد به اعتیاد دچار می‌شود به دلیل عدم آموزش توسط دستگاه‌های دولتی و به خصوص خانواده است،یادآور شد: اداره کل بهزیستی مازندران دارای ۱۹۰ تیم است که ۳۸۸ هزا‌رنفر را تحت‌پوشش برنامه‌های اجتماعی‌محور دارد.

ملک زاده افزود: در هفته‌هایی مانند هفته مواد‌مخدر برنامه‌های خوبی در نظرگرفته شد تا به نوعی با اطلاع‌رسانی و موج‌آفرینی ایجاد شده به افزایش سطح آگاهی مردم کمک شایانی شود.

وی عنوان کرد: سیاست‌گذاری‌ها به نوعی است که بر روی کمیته فرهنگی تمرکز بیشتری باید شود و همچنین تلاش داریم تا در حوزه آموزش تا حد امکان از منابع محلی بهره ببریم که این مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

عضو دفتر پیشگیری بهزیستی مازندران در پایان با اشاره به نقش پیشگیری بیان کرد: این موضوع باید مد نظر قرار بگیرد که پیشگیری و درمان دو مقوله جدا از هم است، چرا که در حوژه پیشگیری ما با افراد سالم که احتمال می رود تا در دام بعضی معضلات مانند اعتیاد بیفتند، سر و کار داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز