کشف ۶۷ تن پیش‌ساز موادمخدر در سه ماه نخست سال از گمرک

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۳:۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۵۸۸۹
کشف ۶۷ تن پیش‌ساز موادمخدر در سه ماه نخست سال از گمرک
گمرک ایران با اعلام کشف ۱۴۶ هزار و ۲۲۱ کیلوگرم مواد مخدر در سال گذشته، از کشف ۶۷ تن پیش ساز مواد مخدر در ۳ ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر، مرکز مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته گمرک اعلام کرد: مأموران گمرک در سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۲۲۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش‌ساز را کشف کردند.

این مرکز در گزارش سالیانه خود با اشاره به این میزان کشفیات توسط مأموران گمرک به جزئیات آن پرداخته و اعلام کرد: کشفیات مواد مخدر و پیش‌سازها توسط مأموران گمرک ایران در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ به میزان ۶۹۸ درصد افزایش داشت.

در سال ۱۳۹۳ به میزان ۲۶۵ هزار و ۱۴۳ گرم تریاک و شیره تریاک، ۳۰ هزار و ۱۶۷ گرم شیشه، ۷۶۰ گرم هروئین، ۳۳ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم حشیش و شاهدانه، ۲۵۷ هزار و ۹۲۸ گرم مواد ناس، ۳۰ هزار و ۳۲۱ کیلوگرم انواع قرص روان‌گردان و ۸۲ هزار و ۱۴۰ کیلوگرم پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی در گمرکات سراسر کشور کشف و ضبط شده است.

این گزارش می‌افزاید: تعداد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه توسط گمرک طی سال گذشته به ۶۰ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۷۲۴ عدد رسید. همچنین از مجموع کشفیات مواد مخدر در مدت یادشده ۲۸۵ هزار گرم طی ۶۰ فقره عملیات، توسط گروه سگ‌های موادیاب مستقر در گمرکات مرزی کشف شده است.

مجموع کل قرص‌های مخدر که طی سال ۱۳۹۳ در کل کشور کشف گردیده حدود ۸۰ میلیون عدد قرص بوده که از این میزان ۶۶ میلیون عدد توسط مأموران گمرک کشف و ضبط شده است. همچنین ۶۷ تن پیش‌ساز مخدر صنعتی در گمرک طی سه ماهه اول سال‌جاری کشف شد.

مأموران گمرک در مدت یادشده علاوه بر پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی موفق شدند به میزان ۳۵ هزار و ۳۸۷ گرم تریاک و شیره و همچنین یکهزار و ۳۸۶ گرم شیشه در گمرکات کشور کشف و ضبط کنند.

موفقیت های گمرک در کشف و ضبط این میزان مواد مخدر طی مدت یاد شده در حالی صورت گرفته که این سازمان با محدودیت منابع و امکانات قابل توجهی برای تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته مواجه است که از جمله می توان به وجود تعداد محدود دستگاه‌های کنترلی X-Ray در گمرکات مرزی اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز