آتش۱۲هکتار از مراتع تویسرکان را خاکستر کرد

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۰:۰۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۰۴۶
آتش۱۲هکتار از مراتع تویسرکان را خاکستر کرد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان گفت: 12 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در آتش بی احتیاطی چند کشاورز سوخت.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، محمدباقر دباغی با اعلام این خبر گفت : چند کشاورز روز گذشته در روستای تیمی جان از توابع دهستان خرمرود تویسرکان اقدام به برافروختن آتش برای از بین بردن علفهای هرز موجود در حاشیه مزارع می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به وزش باد در این منطقه، کشاورزان قادر به مهار آتش نشده و این امر باعث گسترش زبانه های آتش به سمت گندمزار و اراضی ملی می شود.

وی گفت: عوامل حفاظت منابع طبیعی با همکاری مردم اقدام به مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به مزارع گندم کردند و پس از آن تلاش برای خاموش کردن آتش در اراضی ملی آغاز شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان افزود: کشاورزان پس از اطمینان از مهار آتش در قسمت مزارع خود دیگر اقدامی به مهار آتش در قسمت اراضی ملی و کمک به این مجموعه نکردند.

دباغی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی تویسرکان دارای 10 نیرو بوده که شش نفر از آنها مرد هستند و با توجه به کمبود نیرو و وسعت بالای اراضی ملی همکاری مردم برای مهارآتش ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به وزش باد و کمبود نیرو برای اطفای آتش و کمک نکردن اهالی روستا زمان مهار آتش به طول انجامید.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا، قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، سختی کار، سخت گذر بودن منطقه و گستردگی آتش یکی از همکاران مجروح و مصدوم شد و تا حد ایست قلبی نیز پیش رفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان توضیح داد: محاصره شدن این جوان در حلقه دود منجر به فشار به قلب وی شد تا جایی که این کارمند منابع طبیعی تویسرکان از هوش رفت.

دباغی گفت: هنگام انتقال این مصدوم متوجه حضور خودروی آمبولانس هلال احمر در نزدیکی روستا شده که با استفاده از تجهیزات و امکانات هلال احمر این جوان احیا شد.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود نیرو و تجهیزات نباید انتظار داشت که در کمترین زمان آتش را مهار کرد بلکه شایسته است مردم نیز در این مواقع به کمک منابع طبیعی بیایند.

وی بیان کرد: وسعت شهرستان تویسرکان 146 هزار هکتار است که 90 هزار هکتار از آن را اراضی ملی تشکیل می دهد.

از ابتدای سال تاکنون چهار مورد آتش سوزی در تویسرکان رخ داده که 25 هکتار از اراضی ملی را طعمه خود کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز