یک روانشناس در گفتگو با برنا؛

وقت برای جوانان بی ارزش شده است

۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۱۲:۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۴۶۱
وقت برای جوانان بی ارزش شده است
محمدباقر کجاف بی ارزش شدن وقت برای جوانان را از دلایل بی هدفی آنان در برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانست.

دکتر محمدباقرکجباف-روانشناس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، با بیان این مطلب افزود: عدم وجود انگیزه در میان جوانان مهمترین دلیل آنها برای نداشتن برنامه در زمینه اوقات فراغت است جوانان نمی خواهند و دلیلی برای برنامه ریزی در این زمنیه ندارند.

وی اضافه کرد: زمان در میان این دسته از جوانان بی ارزش شده است و به همین دلیل نمی توانند آن را مدیریت کنند و استفاده مفید از ساعات روز ندارند.

این استاد دانشگاه ارزش هدفمندی در میان بسیاری از جوانان را کم دانست و بیان کرد: هدفمندی بنیه های شخصی و اعتقادی در میان جوانان به درستی تعریف نشده و خودارزشی برایشان بی معنی است

کجباف با بیان اینکه آینده نگری و برنامه ریزی برای جوانان بی اهمیت شده است گفت:‌ پدر و مادر و سایر نهادهایی که یک فرد از کودکی با آن در ارتباط است برای وقت ارزشی قائل نیستند و این الگوهای رفتاری نادرست سبب شده است زمان برای جوانان بی ارزش شود و برای پرکردن اوقات فراغت با برنامه مناسب بی انگیزه باشند.

این روانشناس با اشاره به نقش موثر رسانه ها در راهنمایی جوانان بیان کرد:‌ تمرکز در برنامه سازی در صداوسیما مختص سالمندان شده است و کمتر جوانان را با مسائلشان درگیر می کند. این در حالی ست که باید سیاستگذاران نهادهای مرتبط با جوانان تلاش کنند تا افق فکری جوانان را به برنامه ریزی های این قشر نزدیک کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز