رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شوشترخبرداد:

ادامه عملیات سنگفرش در بافت تاریخی شوشتر آغاز شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۱۵:۵۲:۴۸
کد خبر: ۲۹۶۸۰۵
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شوشتر از آغاز ادامه عملیات سنگفرش در بافت تاریخی این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، علی محمد چهارمحالی با بیان اینکه خیابان سنگفرش یا سپه جزء اولین خیابان کشی های موجود در خوزستان بوده که در سال ۱۳۱۶ شمسی به دلیل استفاده از سنگ مزارهای برخی قبرستان ها به این نام شهرت پیدا کرد گفت : تا الان مردم شوشتر این خیابان را با نام سنگفرش می شناسند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته و بعد از اتمام مراحل اولیه عملیات مرمت در سرای افضل تصمیم بر آن شد تا این خیابان یکی از محور های گردشگری در شوشتر معرفی شده و در کف فرش آن به مانند گذشته از سنگ استفاده شود .

چهارمحالی افزود: از این رو بخش هائی از این خیابان از محدوده ی مسجد جراحان تا ساباط افضلان الف سنگ فرش گردید در فاز اول سنگ فرش شد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته فاز دوم این عملیات با اعتباری در حدود پانصد میلیون ریال آغاز گردیده است.

علی محمد چهارمحالی تصریح کرد: در این کار هدف بر آن است تا محور گردشگری مجموعه ی افضل که شامل سرای افضل ، ساباط های افضلان الف و ب ، مسجد افضل ،حمام افضل ، عمارت افضل و خانه ی تاریخی طبیب می باشد را سامان دهی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر در خاتمه مراتب قدر دانی خود را از همکاری مردم فهیم دارالمومنین شوشتر در پیشبرد این پروژه اعلام کردند.

نظر شما