معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استفاده از ابزار هنر در تبلیغ و ترویج قرآن بسیار موثر است

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۵:۴۳:۳۶
کد خبر: ۲۹۷۳۹۷
استفاده از ابزار هنر در تبلیغ و ترویج قرآن بسیار موثر است
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی گفت: استفاده از ابزار هنر در تبلیغ و ترویج قرآن بسیار موثر است.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری برنا به نقل از معاونت قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی در نشست با کارگروه کارشناسی تبلیغ و ترویج قرآن در یزد با بیان این مطلب تاکید کرد: در حوزه قرآن باید تولیدات فاخر با رویکرد هنری داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که «برای نمونه در حوزه فیلم‌های قرآنی گام‌های بلندی برداشته‌ایم» تصریح کرد: هنرمندان باید در راه ارتقای فعالیت‌های قرآنی ما را یاری کنند.

به گفته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این یاری و کمک باعث خواهد شد بهتر در خدمت قرآن کریم باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه محمد(ص) خبر داد و گفت: اولین جشنواره ملی شکوه شکیبایی و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه با موضوع "محمد(ص)، پیامبر صلح" توسط معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: فراخوان این جشنواره به هفت زبان دنیا ترجمه شده است و جوایزی نفیس برای آثار برتر پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «کارهای خوبی در این معاونت صورت گرفته است» اظهار کرد: این جلسات باید ما را به سمتی ببرد که مشخص شود دولت در مباحث قرآنی چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد تا اعتلای فرهنگ قرآنی را به‌ دنبال داشته باشد.

حشمتی با بیان این‌که «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ قرآنی توجه ویژه‌ای دارد» گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر معاونت قرآنی سه معاونت مطبوعاتی، سینمایی و هنری نیز درگیر کارهای قرآنی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز معاونت‌ها مشغول انجام کارهای قرآنی شده‌اند و همه اینها زمانی نتیجه می‌دهد که نقشه راهی مقابل روی آنها قرار گیرد. 

نظر شما