تشخیص بارداری و دیابت با تلفن همراه

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۱۱:۰۴:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۸۳۹
تشخیص بارداری و دیابت با تلفن همراه
در تازه‌ترین ابتکارعملی که در عرصه گوشی‌های هوشمند صورت گرفته، محققان حسگر نوری فیبری برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی کرده‌اند که مایعات بدن را کنترل می‌کند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، در تحولی تازه در دنیای سیستم‌های ارتباطی، محققان موفق شدند کاربردی تازه به تلفن همراه هوشمند اضافه کنند: آزمایش تشخیص بارداری.

 

امروزه تلفن‌های همراه هوشمند به یکی از کاربردی‌ترین فناوری‌های نوظهور تبدیل شده که برای بسیاری زندگی بدون آنها امکان‌پذیر نیست.

در سال‌های اخیر تلفن‌های همراه هوشمند تنها دیگر یک وسیله ارتباطی نبوده به طوریکه استفاده به عنوان دستگاه اسکن نمونه خون و تشخیص HIV از جمله قابلیت‌های جدیدی است که به این وسیله کاربردی افزوده شده است.

این دستگاه قابلیت استفاده به عنوان آزمایشگر زیست مولکولی برای مواردی نظیر تشخیص بارداری و کنترل دیابت را دارد.

محققان مرکز فناوری‌های اپتیکی هانوفر آلمان دریافته‌اند که یک تلفن همراه هوشمند بخش زیادی از وسایل مورد نیاز جهت کوچک‌سازی دستگاه SPR (ویژه نمونه برداری و تشخیص مولکولی) به مقیاسی کوچک و قابل حمل در جیب را داراست و آن چیزی نیست جز یک منبع نوری و ردیاب آن.

آنها با بهره‌گیری از یک کابل اپتیک نوری و یک چراغ LED و تلفیق آن با ساختار دوربین تلفن همراه هوشمند، به ساختاری دست یافته‌اند که برای تشخیص مایعات بدن از جمله خون و ادرار دقتی معادل دقت دستگاه‌های رایج آزمایشگاهی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز