کارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرگزاری برنا ؛

جامعه در پس این توافق تبدیل به جامعه جدیدی خواهد شد

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۵:۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۹۹۷۸۵
جامعه در پس این توافق تبدیل به جامعه جدیدی خواهد شد
مریم یوسفی ؛جامعه شناس : جامعه دچار یک نشاط جمعی خواهد شد ، در واقع می توان گفت ، جامعه تبدیل به جامعه جدیدی خواهد شد ، جامعه ای شاد و پر هیجان.

 توافق انجام شد ، بعد 12 سال توافقی را مردان سیاست کشورمان به نتیجه رساندند که تنها یک توافق نیست بلکه یک توافق خوب است .در پس این رخداد مهم تاریخی کشور به سراغ نگاه جامعه شناسان در مورد این اتفاق که می توان آن را اتفاق خوب درفضای اجتماعی کشور برشمرد رفتیم. مریم یوسفی -جامعه شناس -چنین به خبرنگار گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا گفت: «مردم یکسری توقعات دارند که ما به صورت طنز این روزها سخنانشان را در فضاهای مجازی می بینیم، دیدنی در پس نوشته هایی که می نویسند آنهم با حال و هوای طنزگونه ، عموم مردم تصور می کنند که بعد از این توافق قرار است ارزانی جامعه را فرا بگیرد ولی ، این اتفاق فردای روز توافق رخ نمی دهد و به مرور زمان به دست خواهد آمد ، ولی خوشحالی مردم به خاطر رفع تحریم ها امید دهنده است.

این جامعه شناس با بیان اینکه مردم مدت ها منتظر این اتفاق بودند و صد درصد از لحاظ روانی ، شادی در جامعه بروز می کند گفت :  جامعه دچار یک نشاط جمعی خواهد شد ، در واقع می توان گفت ، جامعه تبدیل به جامعه جدیدی خواهد شد ، جامعه ای شاد و پر هیجان.

وی در مورد عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای چنین گفت : ما همیشه دنبال صلح ، آشتی و صداقت بودیم و عملکرد تیم مذاکره کننده در راستای این آشتی جهانی بود . امیدواریم چالش ها رفع شود چرا که آنچه مهم است ، روراستی و صداقت کشورها دربرابر همدیگر است .ما با رای که با آقای رییس جمهور دادیم به ایشان اعتماد کردیم ،امیدواریم رو سفیدمان کنند.

نظر شما