هویت حلقه گمشده جوانی؛

دانش: برخی جوانان به ارائه شخصیت کاذب و نمایشی رو آورده‌اند /خانواده ها مقصرند

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۹:۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۹۹۳۱
دانش: برخی جوانان به ارائه شخصیت کاذب و نمایشی رو آورده‌اند /خانواده ها مقصرند
یک روانکاو با اشاره به عدم بلوغ فکری و روحی در بیشتر جوانان گفت: برخی جوانان شخصیت کاذب و نمایشی از خود در جامعه ارائه می کنند.

دکتر عصمت دانش-روانکاو در گفتگو با خبرنگار گروه جوان خبرگزاری برنا با بیان این مطلب تصریح کرد: متاسفانه آنچه که این روزها درباره جوانان شاهد هستیم اختلال شخصیتی و ارائه نوعی شخصیت نمایشی از جانب آنهاست. جوانان فکر می کنند با نمایش شخصیت کاذب به اصطلاح امروزی هستند و وقتی این رفتارهای نمایشی از سوی خانواده، جامعه و گروه دوستان حمایت و تقویت می شود دیگر جوان به دنبال اصلاح آن نیست.

دانش با بیان اینکه این ضعف ناشی از شیوه های فرزندپروری خانواده ها است افزود: والدین در آموزش اصالت انسانی، شیوه های درست تفکر و زندگی درست به فرزندانشان موفق نیستند و این فرزند وقتی به سن جوانی می رسد تفاوت شادی واقعی و زودگذررا نمی داند در عواطف، شغل، سبک زندگی و... ثبات ندارد و دائم در حال تغییر است  بنابراین مناسب  رفتار و زندگی نمی کند.

وی با اشاره به نقش خانواده در تربیت فکری جامعه عنوان کرد: خانواده هسته اولیه جامعه است. تربیت اولیه در خانواده شکل می گیرد و انسان ها وارد اجتماع می شوند. به نظر می رسد والدین ابزارهای تربیتی خود را در مقابل فرزندان از دست داده اند و با چشم پوشی های غیرمنطقی موجب بدتر شدن رفتارهای آنها می شوند.

این روانپزشک با اشاره به عدم بلوغ فکری و روحی در بیشتر جوانان گفت: این دسته از جوانان مسوولیتی در قبال زندگی خود قبول نمی کنند و دائم جامعه را مقصر می دانند. درست است که جامعه با محدودیت هایی روبه رو است اما هر انسانی که صاحب فکر و اعتماد به نفس باشد برای اثبات خود دست به رفتارهای ضد اجتماع نمی زند.

دانش با بیان اینکه شخصیت نمایشی منجر به بروز رفتارهای ضد اجتماعی می شود اضافه کرد: اگر جوان هویت داشته باشد عزت نفس دارد با تقلید و رفتار نسنجیده و شخصیت ساختگی و نمایشی سعی درجلب توجه دیگران ندارد. و در مقابل رفتارهایش مسوولیت بیشتری می پذیرد. در حالی که برخی از جوانان امروز طلبکارند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز