در نشست هم‌اندیشی راهکارهای حمایت از رشد و بلوغ برندها عنوان شد؛

فرهنگ هم فناوری محسوب می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۰۱۵
فرهنگ هم فناوری محسوب می‌شود
دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در نخستین جلسه هم‌اندیشی راهکارهای حمایت از رشد و بلوغ برندها گفت: اصطلاح فناوری تنها شامل حوزه صنعتی نمی شود، بلکه حوزه فرهنگ را هم در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی- فناوری خبرگزاری برنا، نخستین جلسات هم‌اندیشی راهکارهای حمایت از رشد و بلوغ برندها با حضور بزرگان این حوزه و دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی برگزار شد.

سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در این جلسه با بیان اینکه مشکلات در این حوزه بسیار است عنوان کرد: ابزاری را که برای حمایت در دست داریم دانش‌بنیان شدن حوزه فرهنگ است که سعی می‌کنیم آن را به این حوزه معرفی کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که مد و پوشاک از حوزه‌های بسیار مهم هستند و باید به آن‌ها پرداخته شود، یادآور شد: قانون شرکت‌های دانش‌بنیان مصوبه هیئت دولت است که جدی‌ترین تخصیص بودجه مربوط به آن می‌باشد که در قالب تسهیلات و مشارکت تنها در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: معافیت مالیاتی، قانون استفاده از نیروی سرباز در شرکت‌های خصوصی، معافیت‌های گمرکی از دیگر حمایت‌ها از شکت های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: تعدادی از شرکت‌ها حمایت معافیت مالیاتی را پیشرفت مناسبی نمی‌بینند به همین دلیل می‌توانند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی مشغول به فعالیت شوند.

سجادی نیری خطاب به فعالان حوزه فناوری های نرم و هویت ساز اظهار کرد: فرصتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجادشده که به‌صورت کامل و شفاف و مشخص در سایت daneshbonyan.ir قابل‌دسترس است و شما را دعوت می‌کنم که به این حوزه وارد شوید.

وی با بیان اینکه تنها ستاد فعال در حوزه فرهنگی ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، افزود: اصطلاح فناوری تنها شامل حوزه صنعتی نمی شود، بلکه حوزه فرهنگ را هم در بر می گیرد.

براساس این گزارش، طی این جلسه که با حضور رووسا و نمایندگان برندهای برتر پوشاک ایران برگزار شد، مشکلات این حوزه از جمله مالیات، دانش‌بنیان شدن و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفتنی است،: مدیر عاملین یا نمایندگان برندهای پوشاک ایکات، آل سی من، تولیکا، سی گل، نوین چرم، چرم درسا، انجمن طراحان لباس و پارچه کشور، تی تی و غیره در این جلسه حضور به عمل آوردند.

اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه، تعریف و تدوین استانداردهای یک برند و شاخص‌های شناسایی، حمایت و رصد آنها و تمایز آنها از سایر فعالان این صنف بود.

همچنین تفکیک بندی برندها به برندهای حوزه طراحی، تولید و توزیع به صوری که الزاماً برند معطوف به تولیدکنندگان نشود، برگزاری جلسات حمایتی به شکل تخصصی‌تر و با موضوع مشخص، حمایت از طراحی و تولید نرم‌افزارهای مرتبط و یا کمک به واردات و بومی‌سازی آنها از قبیل نرم‌افزار شبکه توزیع و شبکه خرده‌فروشی و غیره.

از دیگر موارد مطرح‌شده در جلسه هم‌اندیشی راهکارهای حمایت از رشد و بلوغ برندها با دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، کمک به شبکه توزیع و خرده‌فروشی و حمایت از به‌کارگیری روش‌های نوین و دانشی در توسعه فروش، کمک به صادرات برندها و تسهیل امر صادرات و تخصیص جوایز صادرات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی برای حمایت از برندها در خصوص اختصاص زمین بود.

تمرکز حمایت از برندها به‌وسیله یک سازمان و جلوگیری از تکثر سازمان‌های مراجعه‌کننده به برندها، آموزش برندها و بهره‌گیری از آموزش‌های موجود آنها در خصوص منابع انسانی، رنگ برند، دکور و غیره و همچنین برگزاری همایش ملی دانشی در خصوص برندها با محوریت مفاهیم، شاخص‌های برند و حمایت‌های لازم دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه را تشکیل داد.

در این نشست مشترک کمک به صادرات طرح و ایده و دانش فنی در خصوص طراحی لباس، شکل‌گیری و حمایت از انجمن‌های فعال و مرتبط و کمک به دانش بنیان شدن آنها، توجه جدی به آموزش و پژوهش در حوزه مد و لباس و برندها، حمایت از شکل‌گیری کتابخانه تخصصی ملی مد و لباس به عنوان مرجع علمی در این خصوص، راه اندازی روش‌های نوین نمایش و عرضه طرح و لباس در قالب قوانین موجود و تکنولوژی روز و حمایت از تکنولوژی‌های بافت و دوخت پارچه و صنعت نساجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز