آب شرب ، در یکی از روستاهای سمیرم سمی شد

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۹:۵۹:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۲۳۴
آب شرب ، در یکی از روستاهای سمیرم سمی شد
بی احتیاطی یک روستایی سبب ورود سموم دفع آفات نباتی به منبع آب آشامیدنی روستای خاکدانه بخش پادنا از توابع شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان شد.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، علی مرادی ، دهیار این روستا در این خصوص گفت : براثر بی احتیاطی یکی از کشاورزان روستا هنگام پرکردن تانکر سمپاش برای سمپاشی درختان سیب، تمام محلول این تانکر وارد سامانه لوله کشی آب روستا شده و آب شرب را سمی کرده است.

 مرادی خاطر نشان کرد: غلظت سم درختی بقدری زیاد بود که موقع نوشیدن آب اهالی متوجه بوی بد آن می شوند و خوشبختانه کسی از این آب استفاده نکرده است.

اکبر طغرایی ،کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم در این رابطه گفت: ماموران بهداشت محیط بعد از گزارش مردم در محل حاضر شدند و نمونه آب سمی را برای آزمایش نوع سم به اصفهان فرستادند .

 طغرایی تصریح کرد: استفاده از آب تا اعلام نتیجه آزمایش وحصول اطمینان از سلامت آن ممنوع است.

محمدعلی محلوجی ، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی هم گفت: این روستا تحت پوشش این سازمان نیست ولی با توجه به اهمیت موضوع اقدامات لازم را برای تامین آب روستا انجام دادیم.

محلوجی اظهار کرد: یک دستگاه تانکر سیار برای شستشوی شبکه آبرسانی و توزیع آب معدنی از سوی هلال احمر برای استفاده اهالی روستا ارسال شد و برای تمیزی کامل شبکه توزیع دو روز زمان لازم است.

نظر شما