همکاری میراث فرهنگی و اوقاف در بازسازی موقوفات تاریخی خراسان شمالی

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۲:۵۹:۲۴
کد خبر: ۳۰۰۲۹۶
همکاری میراث فرهنگی و اوقاف در بازسازی موقوفات تاریخی خراسان شمالی
نشست مشترک مدیرکل ومعاونین ومدیران اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اوقاف استان به منظور تعامل بیشتر میان دو دستگاه ورفع موارداختلافی موجود درخصوص موقوفات واماکن مذهبی وتاریخی در ضیافت افطاری اداره کل اوقاف تشکیل شد .

به گزارش خبرنگار محیط زیست و میراث فرهنگی خبرگزاری برنا ؛ محمد سویدانلویی در این نشست گفت: مردم از درگیری بین مسئولین رنج می برند ایجاد تفاهم وهمدلی باعث می شود به یک نقطه مشترک درخصوص مشکلات برسیم .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان گفت:حفظ بناهای تاریخی و اسلامی جزو مسئولیت های میراث فرهنگی است و برای تحقق آن آماده همکاری با دستگاه های متولی هستیم. 

سویدانلویی  با اشاره به همکاری اوقاف ویگان حفاظت میراث فرهنگی گفت:  ارتباط مستمر یگان حفاظت میراث با اوقاف وهیات امنا باعث می شود برای جلوگیری از دستبردهای حفاران غیرمجاز به حریم ها و بقاع متبرکه حساس باشندو موارد مشکوک را گزارش دهند.

حجه الاسلام سهرابی مدیرکل اوقاف استان هم در این جلسه گفت: در استان خراسان شمالی 43 بنای امام زاده ، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی میراثی وجود دارد که  امیدواریم در سال همدلی و همزبانی با کمک همدیگر و تعامل سازنده این امام زادگان و موقوفات را احیاء کنیم .

وی گفت: اوقاف و امور خیریه استان آماده است تا با افزایش تعامل و همکاری با سازمان میراث خراسان شمالی، نسبت به یک کاسه کردن اعتبارات دو اداره کل در این بخش اقدام کرده و به این ترتیب برای تعمیر و بازسازی امامزاده ها و بقاع متبرک میراثی استان اقدام مناسب و سریعی انجام شود.

 علی اکبر وحدتی معاون میراث فرهنگی استان نیز با بیان اینکه در سال 93 مرمت چندین  امامزاده وبقاع متبرکه در شهرستان ها ی استان انجام شده است گفت: با هم افزایی  می توانیم به اهداف مشترک نائل شویم .

معاون میراث فرهنگی  گفت: بسیار ازکاروانسراها ،پل ها و مزارت در استان وجود دارند که تا کنون مرمت وبازسازی نشدند اما به دلیل ماهیت گردشگری ،تاریخی ومیراث معنوی که دارند نیازمند مرمت هستند که در این زمینه  فعالیت های  مشترک عمرانی دو دستگاه را می طلبد. 

قدیرافروند معاون گردشگری استان نیز به بحث آموزش واستفاده از تکنولوژی مدرن در معرفی امامزاده ها وبقاع اشاره کرد وگفت : گردشگری مذهبی به اذعان مسئولین اولویت دوم توسعه استان است وظرفیت بالایی در این خصوص دارد که استفاده از دوره های اموزشی  گردشگری،استفاده ازتکنولوژی مدرن  و انتشار کتاب ها ،بروشورها ،کلیپ های مذهبی و.. میتواند در معرفی این جاذبه های مذهبی وتاریخی اثر گذار باشد.

بنا به این گزارش در این جلسه مدیران ستادی و ادارات اوقاف و میراث فرهنگی به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداخت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز