دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان :

برای رسیدن به استان پاک باید سطح دسترسی به مواد مخدر را سخت کرد

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۵:۰۷:۳۷
کد خبر: ۳۰۰۳۴۰
برای رسیدن به استان پاک باید سطح دسترسی به مواد مخدر را سخت کرد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان دسترسی آسان به درمان و دسترسی سخت در تهیه و تامین مواد مخدر را جزو راهکارهای رسیدن به استان پاک دانست و از دستگاه های عضو این شورا خواست در این راستا با جدیت تلاش کنند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا،  سلیم کریمی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج به عدم دسترسی آسان به مواد مخدر به عنوان یکی از راهکارها در راستای مبارزه با اعتیاد نام برد و تاکید کرد: در تمام سطوح بویژه در نزدیکی مراکز آموزشی باید میزان کنترل و نظارت ها در دسترسی به مواد مخدر افزایش یابد.

به گفته او همچنین تمام معتادان باید به درمان آسان دسترسی داشته باشند و بتوانند اعتیاد را ترک کنند که در این راستا مراکز درمانی مورد نیاز در استان کردستان دایر شده است.

کریمیف به طرح جمع آوری روزانه سه خرده فروش مواد مخدر در سطح کشو و به تبع در استان کردستان اشاره کرد و از دستگاه های مرتبط خواست با پلیس در این ارتباط همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در ادامه به ایجاد دو کمپ ترک اعتیاد متعلق به استان کرمانشاه در دو کیلومتری شهر کامیاران اشاره کرد و گفت: معتادان شهر کامیاران را به اجبار به این کمپ ها هدایت می کنند که خلاف قوانین و مقررات است و باید با این دو کمپ تذکر داده شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز آمادگی ایجاد کمپ در کامیاران را داریم افزود: معتادان را تنها نیروی انتظامی در صورت دستگیری می تواند به کمپ اجباری هدایت کند. نباید اجازه سوء استفاده به شهرهای اطراف استان کردستان را در جهت راه اندازی کمپ داد و از طریق مکاتبه و رایزنی جلو این مسایل را خواهیم گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ، به تعطیلی سه کمپ ترک اعتیاد به دلیل تخلف در استان اشاره کرد و گفت: به صورت مستمر بر فعالیت کمپ های ترک اعتیاد نظارت داریم و هر تخلفی را مشاهده کنیم سریع برخورد خواهیم کرد.

او در ادامه سخنان خود به راه اندازی خانه های فرهنگی اجتماعی در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اطلاع رسانی و مشاوره در زمینه های پیشگیری، درمان و اشتغال جزو وظایف این خانه ها است خواستار تلاش دستگاه های مرتبط در جهت فعال کردن این خانه ها شد.

کریمی همچنین از تلاش دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و رسانه ها در جهت اجرا و پوشش خبری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: برنامه های تاثیر گذاری در این هفته برگزار شد.

وی بر جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه های مرتبط با حوزه مواد مخدر نیز تاکید کرد و افزود: در برخی از شهرها شاهد برگزاری چندین برنامه مربوط به اعتیاد هستیم در حالی که در برخی دیگر از شهرها هیچ برنامه ای برگزار نمی شود.

لازم به ذکر است در استان کردستان 20 هزار معتاد شناسایی شده که از این تعداد 11 هزار معتاد شناسنامه دار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز