بالگرد آب پاش برای مهار آتش وارد ایلام شد

۱۳۹۴/۰۴/۲۶ - ۰۹:۲۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۴۰۰
بالگرد آب پاش برای مهار آتش وارد ایلام شد
مدیرکل بحران استان ایلام گفت: یک فروند بالگرد آب پاش ویژه اطفای حریق وارد استان شد و برای آبگیری به سمت سد ایلام رفته تا نخستین عملیات اطفای حریق در جنگل های شهرستان سیروان را انجام دهد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،احمد کرمی اظهار کرد: این بالگرد مجهز به سبد مخصوص حمل آب است که گنجایش 2 هزار لیتر آب را دارد و از سوی ستاد مدیریت بحران کشور برای مهار آتش جنگل های دره شاه قلندر به منطقه اعزام شده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی آتش و موقعیت جغرافیایی منطقه برای مهار و اطفای کامل این حریق یک فروند بالگرد کافی نیست به همین دلیل ستاد بحران استان تقاضای اعزام هواپیمای آب پاش از ستاد بحران کشور کرده است.

کرمی از ورود نخستین هواپیمای آب پاش کشور تا ساعاتی دیگر به استان خبر داد و تاکید کرد: این هواپیمای آب پاش نخستین عملیات اطفای حریق واقعی کشور را در منطقه آتش گرفته جنگل های سیروان انجام می دهد.

وی یادآور شد: این هواپیمای آب پاش گنجایش حمل چهار هزار لیتر آب دارد که با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه سانحه دیده و وزش شدید باد در ارتفاعات مهار آتش تنها با کمک این هواپیما بهتر امکان پذیر خواهد بود.

عصر روز پنجشنبه به دنبال اختلاف خانوادگی و آتش زدن عمدی خرمن محصولات کشاورزی در روستای شاه قلندر علیا از توابع شهرستان سیروان، آتش به مناطق حفاظت شده و عرصه های طبیعی قلارنگ و نثار مله ماران سرایت و بخش های زیادی را طعمه خود کرد.

با توجه به نزدیکی محل آتش سوزی با عرصه های منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده محیط زیست، به دلیل وزش باد آتش به سرعت به این عرصه ها سرایت کرد و بخش های وسیعی از منطقه جنگلی را در بر گرفت.

با وجود حضور نیروهای امدادی محیط زیست و منابع طبیعی و نیروهای مردمی از ابتدای شروع این حریق متاسفانه آتش مهار نشده و حجم آن همچنان رو به افزایش است.

مناطق جنگلی استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون بارها طعمه حریق شده و بخش های وسیعی از این مناطق بر اثر همین آتش سوزی ها از بین رفته است.

استان ایلام دارای 640 هزار هکتار جنگل است که بخش اعظمی از این مساحت را جنگل های بلوط تشکیل می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز